Xerox 17" skærm

Hej,

Min bedre ½dels skærm er begyndt at slukke, nu oftere og oftere... Fint
tænker manden, den bikser han lige, skifter "næsten" alle lytter i SMPS, der
manglede den store 400volts og så 1 på primær siden...
Havde ikke lige den lille på primær siden, men den starter fint når den er
kold og går ud når den er varm...

Hvordan er det som en med defekte baggrunds lys opfører sig?

Der sidder en del helt små lytter på "controller" boardet... meen??

Lysdioden bliver iøvrigt ved med at lyse når skærmen går ud.. ingen blink
for st.by eller lign...

Nogle ideer?

Kasper

Re: Xerox 17" skærm

Samme som denne:
http://www.ccl-la.com/LCDrepair6.htm

Men de har sat bedre lytter i og 2x størelse...

Kasper

Re: Xerox 17" skærm

Jeg tror afkoblingslytterne på baggrundslys-printet er et godt bud. Har set
det et par gange før, med lignende symptomer. De er tit alt for små fysisk,
og bliver belastet ret hårdt. Iøvrigt er det faktisk ofte de små lytter der
dør først, helt generelt. Små lytter tæt på køleplader eller effektmodstande
der varmer, er næsten sikre fejlkilder. Prøv evt. den lille lyt på primæren
først, den er også sandsynlig.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Xerox 17" skærm

Det er ikke strømforsyningen der går ned, eller mister spænding, den er ok..
tror det er inverteren der lukker ned...

er det chip caps du snakker om eller ?

Kasper

Re: Xerox 17" skærm

Nåe, hvis det er dem på lavspænding siden ind til inverteren er de skiftet,
det er de eneste lytter på boardet...

hvis jeg tager 1 rør slukker den hurtigere ned...

Kasper

Re: Xerox 17" skærm

<KLIP>

Prøv at læse databladet på controlleren på inverteren, den har
formodentlig et sense-kredsløb der lukker inverteren ned ved for
lidt/for meget load - så når rørene afbrydes, eller som her, måske er
"trætte" så lukker controlleren ned når strømforbruget ikke længere er
som det skal være.

// Per.

Re: Xerox 17" skærm

Jeg tror måske jeg har fundet fejlen... blev lidt vild ledt af pc'en der
kørte med skærmen på slukkede for skærmen selvom jeg var fortalt noget
andet, så efter 20min troede jeg fejlen var der hele tiden, men det var pgs
ingen sync.. :(

Så der er vidst stor chance for det er den lyt i psu'en jeg mangler efter
voldsom varming fejlede skærmen og kunne genskabe det over den lyd.

Håber det er det, træt af at skille den skærm af...

Kasper

Site Timeline