Wireless audio

Hej,

Jeg vil gerne kunne fordele audio i hele min lejlighed uden at skulle
trække en masse kabler. Så jeg leder efter nogen projekter der kan
sende/modtage audio i hifi kvalitet. Lidt google søgning fandt ikke lige
det jeg skulle bruge.

På forhånd tak, Jens

Re: Wireless audio
Hej Jens

Jeg bruger et sæt trådløse højttalere, hver højttaler indeholder 1 stk
stereo modtager. Jeg har tilmed købt et par defekte trådløse hoved-
telefoner og brugt modtageren derfra.

Mvh Max

Re: Wireless audio

Ja det er jo nok den nemmeste løsning - og så vel også garanteret lovlig
:-)

Hvor fandt du de trådløse højttalere?

Jens

Re: Wireless audio
Hej Jens

Ikke hvis man piller ved det, så bortfalder typegodkendelsen.

I Føtex for et par år siden. De hedder Goodmans GMR9500S, men jeg har set
dem under andre navne også, bl.a. Vivancor. Det er vidst ikke noget der sælges
særligt meget i DK, men er meget udbredt i Tyskland. Bl.a. Conrad har nogle
systemer hvor man kan købe løse højttalere til, en fordel hvis man skal bruge
mere end to. Dem jeg har kan både køre på netadaptor og batterier, batteri
driften har jeg haft meget fornøjelse af når jeg går udenfor og arbejder på
huset
eller laver noget ovre i garagen. Jeg har også haft dem med ovre ved naboen,
han havde ikke noget ordentlig musik til en festlig aften.

Mvh Max

Re: Wireless audio

Hvad kalder man den slags på tysk, jeg har bladret rundt på conrad.de uden
det store held. Men det lyder som en fin ide, at hapse lidt dele fra et
eksisterende sæt. Og hurtigere at få igang.

Tak, Jens

Re: Wireless audio
Yamaha har lavet et system de kalder MusicCAST, som kan transmittere lyd
trådløst. Du kan finde mere info om systemet her:

http://www.yamaha-hifi.com/cat1.php?lang=d&idcat1=5

mvh.

Jakob

Re: Wireless audio

Det er nok lidt for omfattende, jeg vil egentlig bare tilføje et par
wireless højttalere til et eksisterende system.

Jens

Re: Wireless audio

Tilfældigvis så jeg i går i TDCs butik på strøget i Kbh. en trådløs
audio /video løsning til ca. 500 Kr.

Alex

Site Timeline