Weller WSP-80 Byg selv station

Hej Alle,

Jeg har et ekstra weller håndtag WSP-80, som jeg vil bygge en station til selv, men jeg kan intet finde om pin forbindelserne. Er der nogen af jer der kender hemligheden i stikket? :-)

Jeg regner med at det er noget med 24VAC og en triac for at styrer strømmen i varmelegmet og så noget feedback fra en NTC modstand. Desværre har jeg ikke selv en station som jeg bare kunne skille ad for at tjekke hvad der var i maven på den.

Jeg har også prøvet google men vi er åbenbart ikke venner i dag :-)

På forhånd tak!

Jan Thøgersen

Reply to
Jan Thogersen

Hej Jan

Hvis den kolbe er som de andre Weller kolber til termostat styrrede stationer, ja så er det en PTC der sidder i spidsen.

Hvis du vil have det kan jeg sende dig diagrammet på WECP-20

Hej max,

Jeg åbnede forsigtig håndstykket og kunne måle mig frem til forbindelserne. Et varmelegmt på 7 ohm hvilket passer med 80 watt ved 24 volt og en PTC som gav 24 Ohm ved stue temperatur.

Så nu skal jeg bare lige ha fundet en forsyning.

Mvh Jan

Max wrote:

Reply to
Jan Thogersen

Hej Jan

Skal jeg sende det diagram ?

Hey

Syntes jeg har hørt noget med det burde være en AC spænding for at undgå spidsen bliver magntisk... men om det passer ved jeg ikke helt..

Kasper

Reply to
Repzak

Hej Kasper

I den originale Weller bliver der brugt 24 VAC gennem en triac til varmelegemet.

Hej Max,

Selvom jeg har fundet ud af hvordan håndtaget var indrettet, kan det ikke skade at se hvordan resten er lavet. Så du må meget gerne sende diagrammet til mig hvis du har det digitalt og kan gøre det på email. Ellers synes jeg ikke at du skal bøvle med det.

På forhånd tak!

Max wrote:

Reply to
Jan Thogersen