Weller "klik-klakk", 6 eller 9?

Spiss for Weller "klikk klakk" er merket 6 eller 9, er det & med
underscore, eller er 6 med overscore?

HM

Re: Weller "klik-klakk", 6 eller 9?

Hej Harald.

Efter min erfaring er 6 en god all round værdi.
Hvad du mener med "&" ved jeg ikke.

--
MVH.
Finni

Re: Weller "klik-klakk", 6 eller 9?

Det er 9 med underscore.

Jeg tror Harald kom til at trykke pC3%A5 shift da han ville skrive et 6
tal.

Hilsen Kim

Re: Weller "klik-klakk", 6 eller 9?
Kim Christensen skreiv:

Det stemmer det.

Takk for svaret.

HM

Re: Weller "klik-klakk", 6 eller 9?
F.Syndergaard skreiv:

Jeg har i alle år, - siden midten på 60 tallet brukt "7". Burde jeg gå
over til "6" med dagens kpmponentstørrelser?

Tastefeil.

HM

Re: Weller "klik-klakk", 6 eller 9?

Okay, Harald.

Jeg er fornylig gået over til at lodde på SMD komponenter.
Til det formål har jeg købt en mindre loddekolbe med en meget tynd spids.
(Weller MLR 21)
mest fordi den kan bruges med den gamle station.( WECP20 )
Så valget af loddekolbe/spids afhænger meget af hvad du skal lave.
Det er en stor fordel at råde over flere spidser.
Måske skulle du købe en ny Wellerstation med trinløs temp. regulering?
Det har jeg gjort og det duer bare.
Dette er bare mine erfaringer.
--
MVH.
Finni

Re: Weller "klik-klakk", 6 eller 9?
F.Syndergaard skreiv:

Takk, jeg tror jeg nøyer meg med et par klikk-klakk spisser nr.6.

HM

Re: Weller "klik-klakk", 6 eller 9?
Hejsa,

Du lodder i så fald ikke blyfrit...;->

Klik-klak spidserne er kendt for at ødelægge indgange med høj impedans
(CMOS, fet's, ....).

/Claus

Site Timeline