Wavecom GSM modul

Davs,

Nogen herinde der har erfaring med Wavecom GSM moduler? Nærmere
bestemt WMO2.

/Jesper

Re: Wavecom GSM modul

Har stor erfaring med deres "færdige" (fastrack)modems - de er "fit and
forget", virker yderst problemløs.

Re: Wavecom GSM modul
On Wed, 16 Mar 2005 20:27:35 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Ok... Har just købt et nyt WMO2 G1800 modul som jeg ikkke kunne få til
at sende SMS - alt andet virkede. Dette skulle være løst med en ny
firmware, som jeg netop har hældt i den, men nu er den seriøst
underlig. Alt gik fint, checksom ok osv., men uanset hvad man sender
til den nu, så svarer den med underlige karakterer.

Er det noget du har været ude for?

/Jesper

Re: Wavecom GSM modul

Kunne det være, at den efter opgradering er gået tilbage til en anden
baudrate ?

Bo //

Re: Wavecom GSM modul

Nope, bruger dem kun til dataopkald (de er installeret spredut ud over
hele verden.....)

Men det lugter lidt af forkert baudrate eller data/stopbit.

Re: Wavecom GSM modul
On Wed, 16 Mar 2005 20:43:51 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Det var også min tanke, men jeg har prøvet samtlige kombinationer
baudrate, databit, stopbit, paritet osv.
Ifølge manualen kører den dog 8n1 med autodetect på baudrate, så det
burde (teoretisk) ikke være nødvendigt at forsøge sig sådan frem.

/Jesper

Re: Wavecom GSM modul
On Wed, 16 Mar 2005 21:02:38 +0100, Jesper Juul-Mortensen

Glemte lige at nævne, at den tilsyneladende kun reagerer på karakteren
"a" nu, hvilket den modsvarer med et "A".

/Jesper

Site Timeline