Watchdog relæ

Hej,
Jeg har brug for nogle "watchdog" relæer i stil med KOP_J fra SAIA BURGESS:

http://www.saia-burgess.com/2302/2303/2310/2316/2353/2408/2409/2417.asp

Men jeg har nogle andre krav til det:
1) Det skal være "on", når man lige har sluttet strøm til. KOP_J modellen er
"off" indtil man sender et trigger-signal til den.
Jeg har en computer, der efter den er startet, med jævne mellemrum sender et
signal til watch dog'en. Hvis computeren går ned, vil den ikke længere sende
trigger-signaler til watch dog'en, og watch dog'en skal da slå strømmen fra
og til (computeren genstartes), hvorefter den igen skal gå i "on"
tilstanden. Når computeren så er genstartet vil den igen begynde at sende
igen.

2) Trigger-signalet skal helst ikke være højere end 5V og må ikke trække
mere end 4-5mA.

3) Det skal kunne indstilles til at vente i ca. 10 minutter på et
trigger-signal inden strømmen afbrydes.

Kender I nogle færdige løsninger, der kan dette eller noget i den stil?

Smarte alternative løsningsforslag modtages også gerne.

Mvh. Kim

Re: Watchdog relæ

Altså en watchdog der forventer 10 minutters mellemrum mellem pulser og
laver en reset, hvis pulserne mangler ?

Hvad skal den køre på af forsyning ?

Re: Watchdog relæ

Ja, lige præcis.

230V AC eller 24V DC

Mvh. Kim

Re: Watchdog relæ
Er der slet ikke nogle forslag?

Mvh. Kim

Re: Watchdog relæ
Jeg venter også spændt på en smart løsning, jeg ville lave det med en
pic med interrupt.

sæt en variabel til 0
sov 5sekunder 120gange
--interrupt sæt variabel til 1
efter sov tjek variabel, hvis den er 0 har der ikke været et signal
indenfor 10minutter

Men det kan sikkert laves uden pic, en timer, en kontakt der holder sin
sidste position, og et relæ, måske.

Findes produktet egentlig i forvejen, for det er da en rimelig simpel
løsning på at holde servere kørende uden at kunne reboote udefra.
-Hvis man kan være sikker på maskinen ikke går "halvt" ned og stadig
sender signalet naturligvis.

/jan

Re: Watchdog relæ

Hej Jan,
Ja, jeg har også spekuleret på at bruge en PIC, men eftersom jeg skal bruge
en del af disse relæ'er og de skal være meget driftsikre samt forholdsvis
fugtbestandige, foretrækker jeg en færdig løsning. Det er ellers et sjovt
lille projekt.

Det er nogle RFID readere, der kører Windows CE, jeg skal bruge det til. De
skal monteres på steder, hvor man ikke så let kan komme til at tage strømmen
fra. Man kan heller ikke så let komme ind til selve readeren, da den hænger
fem meter over jorden i vandtætte kasser.

Jeg har desværre ikke fundet andre færdige løsninger (endnu), end det relæ,
jeg linkede til - og som jo ikke duer til formålet.

Mvh. Kim

Re: Watchdog relæ

Har du været Carlo Gavazzi's program igennem ?

Jeg har en håndfuld forskellige relæ'er af de gamle s-type rpå lager,
men har ikke lige haft tiden til at gå dem efter om der var noget du
kunne bruge....

Alternativet er en lille PLC du selv programmerer, her kan du selv vælge
hvad den skal kunne holde til osv.

Re: Watchdog relæ

Hej,
Jeg har kigget på Carlo Gavazzi's hjemmeside, men kunne ikke lige finde
noget, der kunne opfylde mine krav. Jeg har skrevet en email til den danske
distributør om problemet, men jeg har ikke de store forhåbninger.

Jeg har fundet noget om watchdog systemer inde på:
http://www.brentek.com/index.htm
men dem kan jeg vist heller ikke bruge.

Hvad havde du tænkt dig for en PLC? Problemet er også, at der kun kommer 5V
(omkring 4mA maks.) ud af I/O porten på readerne. PLC'er kommunikerer vel
normalt ved 24V?

Mvh. Kim

Re: Watchdog relæ

Okay

Så billig som mulig.

Så monterer man en optokobler i mellem.

Re: Watchdog relæ

God ide med den optokobler! Det havde jeg ikke lige tænkt på.

Jeg har fået svar på min email til Carlo Gavazzi nu, og det ser faktisk ud
til, at de alligevel har et relæ (DMC01DM24), der måske kan bruges. Jeg har
dog svært ved lige at se ud fra det PDF dokument de har vedhæftet, hvad
triggerspændingen skal være - jeg vil dog umiddelbart tro, at den skal være
24V. Så kan jeg jo bare bruge en optokobler, som du skriver.

Mvh. Kim

Re: Watchdog relæ

Mail det til mig (CG's hjemmeside er _umulig_)

Re: Watchdog relæ

Den kan lidt af hvert, måske kunne du få den direkte på printerporten af
en PC, men helt ærligt ville jeg nok foretrække at have det isoleret fra
hinanden alligevel....

Sæt relæet op som funktion Oa. Forsyn PC gennem Nc kontaktsættet i relæ
1 og sæt pulstid til 10 minutter. Forsyn selve relæet gennem Nc
kontaktsættet i relæ 2, så er den hjemme.

Re: Watchdog relæ
On 16 Apr., 14:37, Jan Nielsen

Hmm, sE5% skal du vel ogsE5% have en watchdog til at holde styr pE5% at din
PIC ikke er gE5%et kold ;)

Hvad med bare at holde det simpelt. Brug en eller anden form for
"holde-relE6%". De mE5% kunne fE5%es i 10 min. versioner hos CG.

/Thomas

Site Timeline