volume regulering af linie signal.

jeg har en enhed der udsender et stereo linie signal, og dette skal jeg have
puttet ind igennem en bil forstærker. men jeg mangler en volume regulering
af systemet. jeg tænkte at det måske var nemmest at sætte en lille
forstærker imellem.

Jeg har kikket på denne her:

http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H10809

Ville det være en mulighed at samle to af dem, og skifte potmeteret ud med
et steroe pot?

//Brian

Re: volume regulering af linie signal.
er det for simpelt (frekvensgang?) bare at køre liniesignalet in over et
stereopot, og armen +  stel videre?
  mit gæt: 4k7 ohm log.

finn

Re: volume regulering af linie signal.
Hvis det er løsningen så er det da bare det der skal gøres.. troede bare
ikke lige det var så let..

//Brian

Re: volume regulering af linie signal.

Hejsa til samme øvelse bruger jeg denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c32%95316566&n17%00018876&pn=-1361014785
Det er godtnok ikke en direkte volumenkontrol, men en "front/rear fader",
men jeg bruger bare line ind og front out og så regulerer over mod rear for
at skrue ned, er lidt følsom, men virker ganske fint for mig.

Tonni Madsen

Site Timeline