Voltage inverter

Jeg skal bruge en voltage inverter til at drive to Texas instrument TLE2071
opamps, som skal køre +5(Vpp) og -5 V(Vss). Hvilken ville I vælge?
Jeg har kigget på ICL7660 fra Maxim-ic, men er ikke sikke på at den kan yder
nok strøm (skal nok bruge 30-40 mA), og så støjer den en del bagud.

Hilsen Mikkel

Re: Voltage inverter

Har selv med held brugt en almindelig RS-232 transceiver, og hugget
spændingen på dens kondensatorer. Det er billigt og det virker. Hvor meget
man kan hive ud ved jeg ikke. TLE2071 bruger da kun omkring 2mA, og en
TLE2072 (dual) bruger lidt mindre pr forstærker. Med passende filtrering af
forsyningen har jeg ikke haft problemer.

Bo //

Re: Voltage inverter

Penge er ikke noget problem, hehe.

Hmm, jeg husker muligtvist forkert. Nu er det en meget hurtig puls som jeg
vil forstærke, ca 5 µs lang, og meget af tiden sker der ikke noget. Den
trækker nok en masse strøm lige når den forstærker, så det kan være jeg skal
flytte kondensatoren helt tæt på forstærkeren.

Hilsen Mikkel

Re: Voltage inverter

-det projekt vil jeg gerne deltage i, bare for pengenes skyld :-)

Re: Voltage inverter

Det er dog ganske ulønnet .

Hilsen Mikkel

Site Timeline