volt/puls generator, hvilken kreds??

jeg skal bruge en kreds som kan give 1-2000 pulser pr. minut!
fra 0,016666 til 33,3333HZ.
nogle som ved hvilken kreds jeg kan bruge?? det kan godt være det er noget
pwm jeg skal kikke på??

på forhånd tak!!
Peter

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??

Tjae en NE555, men hvordan skal det reguleres, hvor store skal pulserne være
? duty cycle?

Kasper

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??
den har jeg tænkt på, 0-10v kommer fra en plc som selv kan dele den op til
2000 trin.
jeg har ikke tænkt på duty cycle, det skal sendes til den samme plc?? ved
ikke hvor meget de skal være men det kan jeg finde ud af
problemet er vel at det skal være pr. minut!! ved ikke helt hvordan jeg
laver RC led på 0,016666 hz?!?

VH Peter

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??
Så prøv med 1 - 2000 Hz og en deler (/64) eller tilsvarende.

/carsten

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??

Hvad er det lige at du skal bruge det til ?

Har PLC'en ikke high speed udgang, så du kan lave pulserne direkte fra
den ?

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??
det hjælper vel ikke med en deler? det skal vel ganges med 64?
den skal bruges til og teste en label maskine, dem som laver plc´en kan ikke
finde ud af og programmere det DOH!

VH Peter

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??

Nu tabte du mig.

Har jeg forstået ret:
Du har en ekstern leverandør der laver en PLC som kan levere 0-10 volt
ud, som du skal konvertere til 1-2000 pulser pr minut ?

Hvis de kan lave 0-10 volt, kan den vel også lave 0-2000 pulser pr
minut.

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??
ja, jeg ville også mene at det sagtens kan lade sig gøre:(
har du et forslag til hvad jeg kan bruge??

VH Peter

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??

En 555'er

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??
ja, men har du en ide om hvordan den skal kobles for at give 0-2000 pulser
pr. minut ??

VH Peter

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??

Ja, som regulerbar pulsgiver.

Hvor meget forstand har du på elektronik ?

Overvej evt om PR har et modul du kan bruge (prelectronics.dk)

Re: volt/puls generator, hvilken kreds??
Hej Peter,

Hvor stor nøjagtighed og indstillingsnøjagtighed er der brug for ?

Den 555 du har fået foreslået et par gange og så 4040 bagefter til at
neddele med fx. 1024, så skal 555'eren kunne gå fra ca. 17Hz til en anelse
over 34,1kHz for at dække det område.

Ellers kan du blande en PLL ind i det.

--
Venlig hilsen,