Virker denne VGA-converter

Jeg har fået et link til hvordan jeg kan få lavet en intelligent converter
fra PC-VGA til Scart.

Link til converter
http://members.optusnet.com.au/eviltim/scart.htm

(den intelligente VGA-Scart)

Er der nogen der har prøvet at lave den og virker den også til andre
grafikkort end det Radeon, der er nævnt her i gruppen?

Hvis der er nogen der kender en bedre metode til at konvertere en standard
on-board VGA-udgang til Scart, phono eller S-VHS, så er jeg også meget
interesseret i at høre hvordan.

På forhånd tak
Jørgen

Re: Virker denne VGA-converter

<> Hvis der er nogen der kender en bedre metode til at konvertere en
standard

Køb et grafikkort med det på .. !

Et normalt VGA signal kører ikke interlaced, det kræves der hvis det skal
kunne sættes til et tv.

Nogle graffikkort kan sættes op til at køre interlaced evt via speciel
software. men så kan du ikke have din monitor kørende parrellelt.. så det
bliver noget frygteligt noget at sætte op og skifte mode hver gang, specielt
hvis lige dit kort skal bruge specielt tool eller noget...

jeg købte for nyligt et graffikort med S-vhs og Dvi og vga med 128 mb ram
for under en plowmand... så ødelægger du heller ikke scart eller vga portene

Kasper

Re: Virker denne VGA-converter

Men hvis der ikke er plads til et grafikkort - for eksempel fordi man
har fyldt sin Shuttle op med TV-kort - kan man bruge et USB-TV-kort
eller en USB VGA-converter (f.eks. Televiewer fra Trust eller AverKey
fra Avermedia) til formålet. Men er der plads, er det ganske rigtigt
lige så billigt eller billigere at købe et grafikkort med TV-out. Kan
et Radeon 7000 eller et MMX 440 bruges fås det fra 250 kr. for et nyt.

KS

Re: Virker denne VGA-converter

Problemmet er der vel kun ved onboard vga... men er der så ikke en agp ledig
hvis ikke det er en gammel computer...

Kasper

Re: Virker denne VGA-converter

ledig

Grunden til at jeg søger lidt info om converteren virker er, at jeg er ved
at lave en lille computer i en gammel CD-afspiller og der er ikke plads til
hverken PCI eller AGP - heller ikke med riser-card. Så jeg er næsten tvunget
ud i dette konvertering fra VGA til enten phono eller scart. - men ellers
ja, så var det nemmere med et tv-outkort

Jørgen

Re: Virker denne VGA-converter

Prøv med en vinkel-adapter til pci- eller agp-slotten, de ses typisk
anvendt i forbindelse med mini-itx bundkort såsom VIA Epia.

/Thomas

Re: Virker denne VGA-converter

Der står ikke noget om Radeon kort på ovennævnte link.
Du tænker på: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart /

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.