Vindmølle som lader på 12 volt batteri?

Jeg vil gerne bygge en vindmølle som skal lade på et 12 volt batteri.. men
jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gøre det, og hvor jeg skal starte..
Vindmøllen skal bruges i en slags kolonihavehus, og det skal være 12 volt
således at man kan bruge alt 12-volts campingudstyret.

/Herb

Re: Vindmølle som lader på 12 volt batteri?
Hey...

en mølle på en 12V bil generator måske ???

ved ikke lige om den skal have speciellt antal omdr for at lade... men det
var nok deromkring jeg ville starte (den har også lade"styring" inbygget

--
Mvh Kasper

Re: Vindmølle som lader på 12 volt batteri?

Det skal den. mange biler lader slet ikke når de går i tomgang dvs. ca
800omdr/min.
Med udvekslingen på remhjulene svarer dette til måske 2400omdr. på
generatoren, og
det skal alså være en mølle med piv på der kommer derop over.

Morten

Re: Vindmølle som lader på 12 volt batteri?

Det kunne være at en gammel dynastarter var en løsning.

Mvh Max

Re: Vindmølle som lader på 12 volt batteri?

Slik trur eg det fungerer:
Ankeret er så lite magnetisert at du må opp i 1800? omdreininger for at
dynamoen skal generera nok til egenmagnetisering.

Om du derimot bruker ein utvendig regulator som kan opnast, så kan du
magnetisera fra bateriet gjennom litt elektronikk.

HM

Re: Vindmølle som lader på 12 volt batteri?

Det skal den og helst min. 1800  rpm

Men det er intet problem, det kan en udveksling klare. Den største udfordring
består i at lave en effektiv mølle. En 50 amp generator skal bruge ca. to hk
for at lade med fuld kapacitet..

To heste, det er noget af en herremølle i et kolonihavehus...

Jeg vil foreslå en ombygget kondicykel :-)

Claus

Site Timeline