Vindmølle 12V (fra 05.08.2003)

Jeg har også et kolonihavehus, der jeg kunne tænke mig å lade batterierne
fra en hjemmelavet "vindmølle".
Men jeg har flere Spørgsmål end svar, kan nogen hjælpe?

Jeg har studeret linkene på de foregående svar, og kunne Tænke Mig å bygge
følgende mølle!:
http://www.otherpower.com/woodax.html

Som jeg forstår er møllen "træg" for å komme i gang. (15 mhp/ ca. 7 m/s) Vil
det hjælpe å lave 4 vinger i stedet for 2, eller kan man blot lave en større
diameter.?

Hvordan kobles spolerne sammen for å gi ønsket spenning og strøm?

Vil den gi mere strøm med en 3-faset kobling?

I henhold til tegningen bruger de et 5 1/4" stykke fra et volvo gear, må man
bruge hvad man vil til innfesting av magneter?

Hvad er forskellen på "magnetic" wire" og vanlig lakk kobbertråd?

Slik jeg forstår skal STATOREN være av båndjern ISOLERT på den ene siden.
Hvad menes det?

Sorry, har vist mange spørgsmål! Om det er andre som har bygget noget
tilsvarende ønsker jeg å høre fra dem, ønsker også å høre fra alle som kan
besvare 1 Spørgsmål eller 2!

Med venlig hilsen
Arne
snipped-for-privacy@adslhome.dk

Re: Vindmølle 12V (fra 05.08.2003)
<SNIP>

</SNIP>

Jeg undrer mig lidt;
På siden bruger han en "stator" til at lægge spolerne på, hvad gør sådan en
"stator" og hvorfor bruger han ikke bare spoler med jernkerner? (Ligesom vi
lærte i folkeskolen, en spole med jernkerne giver bedre induktion)

Brian

Re: Vindmølle 12V (fra 05.08.2003)
Tak for svar så langt.

Jeg ved jeg kan købe en mølle med langt større virkningsgrad, men noget av
det sjove er jo å bygge den selv.
Til Brian, jeg ved ikke, men jeg håber å lære en del ved dette projektet.

Søg bliver gjort, og spørgsmålet vil bliv stillet på "dk.teknik.el.", jeg
stillet mine spørgsmål her siden det var her det begyndte
Mvh
Arne

Vil
større