vindhastighedsmåler - Page 2

Re: vindhastighedsmåler
DEt lyder lidt som om du skyder med kameler efter geværer...
for at afgøre om du kan stå på vandski eller ej ...

hvad med en 3 meter stang plantet i jorden..
på toppen et øje, med en snor igennem....
for enden af snoren en føtex-plastpose og den anden ende af snoren
et lille lod....
Når so loddet forlader løftes fra jorden er der for meget vind til at stå på
vandski...
ok ... måske ikke en elektronisk løsning....

den kunne elektronifiseres med et snor-kontakt ( dem man kalder efter en
hjælper med på plejehjemmene.. )..

Held med projektet...
Mads Wahlberg.

Re: vindhastighedsmåler
Jeg havde selv tænkt på lidt af det samme, men det er ikke nemt at
tilslutte en føtex-pose til en PC, og så få noget brugbart ud af det.
Min ide var med en plade i et hængsel, der så trak i et
skydepotentiometer.
--
   Calle

Re: vindhastighedsmåler
Jeg vil lave en lille vejrstation, og evt. have den kørende på en
hjemmeside, så kan vi se den selvom vi står hos nogle af gutterne
--
   Calle

Re: vindhastighedsmåler
Endnu engang vil jeg foreslå dig det hjemmebyggesæt der findes på denne
adresse:
http://www.alphalink.com.au/~derekw/ane/anemain.htm

Den kører i øjeblikket på mit tag og min pc står og logger data fra den til
en tabulatorsepareret fil. Det er kun et spørgsmål om ganske kort tid, før
jeg har den online via lidt asp-kode.

- Heine Ravnholt

Re: vindhastighedsmåler
Det nemmeste er vel at finde er omdrejningstæller, og sætte en vindkop

--
   Calle

Re: vindhastighedsmåler

Netop kalibreringen vil jeg også mene er det sværeste / mest besværlige

Hvor, link søges ?

--
mvh/rg. Christian

Re: vindhastighedsmåler

RS components 880 + moms med digital udlæsning og hele pulletjavsen.
Carlo Gavazzi 15-1600 + moms formodenligt.

Klaus

Re: vindhastighedsmåler
On Mon, 11 Aug 2003 09:38:58 +0200, "Christian B. Andresen"

Det er da nemt: På en vindstille dag holder du måleren ud af vinduet
på bilen og aflæser ved forskellige hastigheder.

--
Jens

Bad news. THESE are the good old days!

Re: vindhastighedsmåler

På en lige strækning - ja....

Klaus

Re: vindhastighedsmåler

Det er nemt at finde en tilpas lang og lige stækning i Jylland:

- Lige inden Fårvang mod Viborg
- Omkring Kjellerup
- Vestjylland
- mange flere.

--
mvh/rg. Christian

Re: vindhastighedsmåler
korrigeres

Det er ikke nødvendigt, så akn man lige så godt bare få kalibreret den ved
direkte sammeligning.

Klaus

Re: vindhastighedsmåler
On Tue, 12 Aug 2003 06:13:19 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Det er til gengæld nemt at kalibrere ved hjælp af stopur,
kilometersten og simpel matematik.

--
Jens

In order to get a loan, you must prove you don't need it!

Site Timeline