Vil dette batteri kunne bruges i bilen ?

Nu er jeg kommet lidt i tvivl om der er forskeld på batterier om det sådan kan lades i bilen eller ej.

Jeg har i bilen et ekstra batteri der er koblet foran en Media PC for at sørge for dem ikke går død eller noget i forbindelse med uvævnheder i strømmet.

det er da denne type.

Dette kan uden viddere bare blive ladet op af bilens genarator.

Men nu vil jeg så prøve med et andet batteri og faldt over følgende

eller

Men der står der så : Batteriet SKAL lades op med en impuls lader.

Det aner jeg så ikke lige helt hvad er og om en bil lader sådan.

Så mit spørgsmål er om jeg så vil kunne bruge det til at erstatte mit andet batteri med ?

Reply to
Kim M Jørgensen

Hvis du bare kobler det parallelt over startbatteriet har du et problem. Når du starter, falder spændingen, og det lille batteri vil derfor levere en stor strøm. Der skal en form for adskillelse imellem.

-- Venlig Hilsen Lars Funder

"Kim M Jørgensen" skrev i en meddelelse news:445aea96$0$160$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Det der med impulslader aner jeg ikke noget om, men man kan med fordel sætte en diode i serie med lade ledningen til det lille batteri, således at bilens øvrige forbrugere ikke kan trække strøm fra det lille batteri.

-- Venlig Hilsen Lars Funder

Lars

"Kim M Jørgensen" wrote in news:445aea96$0$160$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk:

Det ser meget underligt ud, for sidstnævnte batteri er jo angivet til at kunne bruges i en scooter ... ?

Scootere er ikke kendt for særligt avancerede opladere, de prøver bare at holde en bestemt spænding som regel i intervallet 13,8 til 14.4 volt.

Du må vist hænge i telefon-supporten hos TH indtil de kan svare.

Mvh. NKJensen

Reply to
Niels Kristian Jensen

Kim M Jørgensen skrev i meddelelsen ...

Vås ! Ingen bly, eller bly/gel akkumulator skal impulslades.

Sikkert.

mvh Orla

Reply to
Orla Pedersen

Jeg har selvfølgelig nogle gode dioder imellem så bilen ikke kan trække strøm fra det lille batteri af.

Det hele er forbundet på følgende måde

> Nu er jeg kommet lidt i tvivl om der er forskeld på batterier om det

Reply to
Kim M Jørgensen

Det er også sådan det er forbundet. Er så bare mere om det stadig vil blive ladet op hele tiden eller om det skal lades på en helt bestemt nåde.