Vil dette batteri kunne bruges i bilen ?

Nu er jeg kommet lidt i tvivl om der er forskeld på batterier om det sådan
kan lades i bilen eller ej.

Jeg har i bilen et ekstra batteri der er koblet foran en Media PC for at
sørge for dem ikke går død eller noget i forbindelse med uvævnheder i
strømmet.

det er da denne type.
http://www.cartft.com:10090/catalog/il/346

Dette kan uden viddere bare blive ladet op af bilens genarator.

Men nu vil jeg så prøve med et andet batteri og faldt over følgende
http://www.thansen.dk/product.asp?c69%6679576&n17%09638666&pn17%09638924
eller
http://www.thansen.dk/product.asp?c69%6679576&n17%09638666&pn17%09638925

Men der står der så :
Batteriet SKAL lades op med en impuls lader.

Det aner jeg så ikke lige helt hvad er og om en bil lader sådan.

Så mit spørgsmål er om jeg så vil kunne bruge det til at erstatte mit andet
batteri med ?

Re: Vil dette batteri kunne bruges i bilen ?

Hvis du bare kobler det parallelt over startbatteriet har du et problem.
Når du starter, falder spændingen, og det lille batteri vil derfor
levere en stor strøm. Der skal en form for adskillelse imellem.

Bo //

Re: Vil dette batteri kunne bruges i bilen ?
Jeg har selvfølgelig nogle gode dioder imellem så bilen ikke kan trække
strøm fra det lille batteri af.

Det hele er forbundet på følgende måde
http://www.cartft.com/image_db/Backup-Concept.jpg

Re: Vil dette batteri kunne bruges i bilen ?

--
Venlig Hilsen
Lars Funder

Er forbundet på følgende måde
http://www.cartft.com/image_db/Backup-Concept.jpg

Re: Vil dette batteri kunne bruges i bilen ?

Det ser meget underligt ud, for sidstnævnte batteri er jo angivet til at
kunne bruges i en scooter ... ?

Scootere er ikke kendt for særligt avancerede opladere, de prøver bare at
holde en bestemt spænding som regel i intervallet 13,8 til 14.4 volt.

Du må vist hænge i telefon-supporten hos TH indtil de kan svare.

Mvh. NKJensen

Re: Vil dette batteri kunne bruges i bilen ?

Vås ! Ingen bly, eller bly/gel akkumulator skal impulslades.

Sikkert.

mvh
Orla

Site Timeline