Video vil ikke loade båndet

Hej i gruppen,

Jeg har to stk. VHS-videoer af typen VR510, Deck: Turbo Drive, APOLLO
12. (Den ene er ret beset en WATSON, men det er samme deck).

De er ca. lige gamle og er pludseligt kommet til at 'fejle' det samme.
De starter op, men vil ikke loade bE5%ndet.

For mange E5%r siden reparerede jeg fjernsyn, videoer, anlE6%g osv. Jeg
kan huske noget med E9%n eller anden foto-diode eller -transistor der
var stE5%et af, nE5%r bE5%ndene ikke ville loade.

Jeg har anskaffet mig manualen, men synes ikke rigtigt jeg kan komme
nogen vegne med en reparation...

Nogen her der lige ved, hvad der skal skiftes, eller om skidtet skal
til storskrald?

Mvh Per Jakobsen

Re: Video vil ikke loade båndet

Mener at kunne huske at der flækker et lille tandhjul på en aksel på det
værk. Der sidder en lang aksel under elevatoren i højre side og en kortere
der går bagud. De har hver deres lille 45-graders tandhjul der er forbundet,
og det ene af dem er sikkert flækket så det ikke trækker akslen med rundt.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Video vil ikke loade båndet

Ups, det er vist den lange der går bagud, ved nærmere eftertanke. Den går om
til loadingmotoren som sidder bagest til højre.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Video vil ikke loade båndet
ForelF8%bigt tak! Jeg kigger pE5% det ila. weekenden og vender tilbage :-)

Mon man kan fE5% sE5%'n et tandhjul....?

Mvh Per Jakobsen (Hvidovre)

Re: Video vil ikke loade båndet

Man ku' få et lille kit med begge dele, men jeg aner ikke om det er til at
få mere.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Video vil ikke loade båndet
Hej Per

Var det ikke nemmere at informere omgangskredsen om at man var
glad aftager at brugte videomaskiner, de ryger jo i massevis ud til
storskrald i disse tider.

Re: Video vil ikke loade båndet

Det var da helt sikkert nemmere.. men der er jo intet som glæden ved at have
repareret det selv...

//Brian

Re: Video vil ikke loade båndet
Hej Brian

At reparere en videomaskine ligner for mig bare arbejde :)

Re: Video vil ikke loade båndet

Hej, det kan stadig skaffes. F.eks. fra Aswo, hvis du har kontakt til én,
der kan handle der. Send evt. en mail til mig privat, jeg vil næsten tro, at
jeg har et par stykker på lager.

Sættet ser sådan ud:
http://www.avelmak.sk/img_items/1/10/103/10308.jpg

Mvh
Morten

Re: Video vil ikke loade båndet
n,

Tak for alle de venlige indlE6%g.

Jeg har haft luplampen tE6%ndt, og kan sige, at der ikke er nogen
knE6%kkede tandhjul.

Da det var et halvt E5%rs tid siden, jeg sidst havde BB%fumletAB% med de to
decks, mE5% jeg indse, at jeg ikke har vE6%ret helt prE6%cis i min
fejlbeskrivelse.

Kassetten *loader*, men bE5%ndet *threader* ikke. Kassetten tages ind,
hvorefter load/thread-motoren kF8%rer BB%fF8%rst den ene vej, og sE5% den
anden vej, og sE5% den ene vejAB% hvorefter alt gE5%r i stE5%.

Jeg undrer mig over, at remhjulet og 45 gr's tandhjulet pE5% den F8%verste
del her

http://www.avelmak.sk/img_items/1/10/103/10308.jpg

ikke er BB%limetAB% ordentligt til akslen - forstE5%et sE5%dan, at jeg kan
dreje hjulene uden at akslen drejer med... Det er vel ikke for smart?

Mvh Per (Hvidovre, DjE6%vleF8%en)

Re: Video vil ikke loade båndet
Hejsa,

Jeg undrer mig over, at remhjulet og 45 gr's tandhjulet på den øverste
del her

http://www.avelmak.sk/img_items/1/10/103/10308.jpg

ikke er »limet« ordentligt til akslen - forstået sådan, at jeg kan
dreje hjulene uden at akslen drejer med... Det er vel ikke for smart?

Sådan et Philips turbo drive rep. kit kan også købes hos
www.pc-elektronik.dk til den nette sum af 31,50 dkr + forsendelse.

/Claus

Re: Video vil ikke loade båndet

Hej igen!

Det er altså fordi, at tandhjulet er "flækket". Du skal ikke kigge efter
manglende tænder, men nærmere en revne på langs (kan næsten ikke ses).
Når du fortæller, at akslen drejer uden hjulet drejer med, er der ingen
tvivl.
Tandhjulet ER flækket. Meget typisk fejl på turbodrive.

Mvh
Morten

Re: Video vil ikke loade båndet

Vel nærmest "fejlen"

Re: Video vil ikke loade båndet
On 5 Feb., 22:39, "Klaus D. Mikkelsen"

Tak for alle svarene. Jeg har forsF8%gt at kontakte Morten Elwarth
privat pE5% en email pE5% domE6%net ...@kattensgivskudnet.dk, men den kom
retur med 'unknown domain'. Derefter her jeg forsF8%gt via "Svar til
forfatter" her i gruppen.

NB: Jeg lE6%ser gruppen i Google Groups.

Mvh Per

Re: Video vil ikke loade båndet

He, ja kattens skal fjernes...
Jeg kigger efter stumperne til dig og vender tilbage på privat mail.
/Morten

Re: Video vil ikke loade båndet

Det var li'godt kattens ,-]

/ Per