Video på monitor

Hej NG

Har fået en fladskærm som kan køre XGA/SXGA.
Kan man smide et video signal ind på den og få et billed frem??
Tænkte på et signal fra en video, evt via scart udgangen.
Ser man på scart stikket ser det da ud som om at det er mulig
at trække et rgb signal ud af det.
Kan det evt. bruges??, hvis ja.. er der så een som har en beskrivelse
af hvordan sådan et kabel skal stikkes sammen.
Altså fra scart til vga (25 pol).

Mvh
Thomas

Re: Video på monitor

"Thomas" <thomassnabelaaab2punktumdk> skrev

Kig ganske få tråde tilbage i gruppen så får du den besværlige løsning.

Den nemmer er at gå ned i ALDI og købe en tuner til 800 kr.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Video på monitor

Ups. det var et andet sted jeg havde læst om det.

Eller måske købe et TVkort til computeren for ca. 400kr.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Video på monitor

Hmm, kan godt der har været nogle tråde om den omvendte
problemstilling, altså fra vga til tv....men det var ikke helt lige det
som jeg ville...

Måske har jeg bare overset tråden...har du et hint om hvad den skulle
hedde????

Mvh
Thomas

Re: Video på monitor

...men skulle nok ha' haft en med composite in også ;-)

Ikke let!

Men det er 50hz interlaced - som de færreste multisynckredsløb klarer (svjv)
=(

/A

Re: Video på monitor

En video har ikke RGB.

Trust.com har en composite/s-video til VGA ting. Men en ekstern TV-tuner
koster ikke meget mere.

Brian

Re: Video på monitor

Hvis ikke den blanker på, for den, uforståelige signaler, ja ;-)

RGB er kun en indgang i SCART, så nej.

Desuden har et TV signal en scanfrekvens på ca. 15kHz hvor VGA standarden
kræver ca. 30kHz.
TV signalet er (normalt) interlaced og billedfrekvensen er 50Hz hvor VGA er
60Hz. Det sidste er normalt ikke det store problem, men forskellen i
scanfrekvens og de interlacede billeder kræver en ikke triviel klump
elektronik imellem.
Hvis du vil vide mere om detaljerne, så google!

Andre har nævnt at man jo så kan gå i ALDI og købe en fætter til en 800 pisk
der så kan bruges som den "ikke trivielle" klump elektronik. Men vær
advaret! kvaliteten af den slags apparater får en tysk shampoo reklame fra
1987 til at virke helt ufarlig på ens helbred. (læs: prøv dem før du
betaler!)

Der findes sikkert dimser der gør opgaven glimrende...  jeg er endnu ikke
støt på en til under 1000 kr... :-(

En anden vågen herre bemærkede også at du nok skulle have haft en med video
indgang.  ..og ja, det var nok den billigste og bedste løsning, selv om jeg
her også er slemt skuffet over kvaliteten af billedkonverteringen.

Mvh.
Ulf Harries

PS. Jeg frygter min egen søgning efter en fornuftig scaler til under 5000
aldrig slutter.. øvøvøv :(

Site Timeline