video overvågning

Hej NG

Jeg skal bistE5% med konstruktion eller opsE6%tning af noget video
overvE5%gning af (ikke offentligt) lageromrE5%de - og fundere over hvad
der er den billigste mE5%de.
Der skal blot ske logning udlF8%st af bevE6%gelsessensor,'Briefing' af at
der forelE6%gger en videosekvens kan ske 'realtime' vha sms eller mms,
eller indikeres nE6%ste gang man befinder sig pE5% lager omrE5%det. Filen
vil jo vE6%re tidsstemplet, men det ville vE6%re rart, nE5%r man kommer til
lageret, umiddelbart at kunne forholde sig til hvornE5%r der sidst har
vE6%ret nogle - for oftest er det folk som har fE5%et lov og sE5% er der
ikke tid til at kigge video eller skifte optage medie. Videosekvensen
skal vE6%re foreviget pE5% et let udskiftbart medie eller evt., hvis det
er muligt og tilstrE6%kkeligt, vE6%re sendt som mms eller email
Der er ikke internet pE5% lageromrE5%det.

ELV sE6%lger denne for 400 euro
kort:
http://www.bus-sitech.de/_daten/Downloads/_gebrauchsanweisungen/_kameras/GS =
M-Cam/GSM-Cam.doc
mere udfF8%rligt:
http://www.bus-sitech.de/_daten/Downloads/_gebrauchsanweisungen/_kameras/GS =
M-Cam/GSM_Cam.pdf

Det er et gsm-cam. Er der nogen der har erfaringer med sE5%danne
lF8%sninger? jeg tE6%nker ogsE5% pE5% mms delen - i skrivende stund, hvor j=
eg
ikke har nE6%rlE6%st det tyske, frygter jeg kompatibilitets problemmer med
teleoperatF8%re maks stF8%rrelse pE5% mms.

Har nogen et bud pE5% andre lF8%sninger?

--
Benny

Re: video overvågning

<Jeg skal bistå med konstruktion eller opsætning af noget video
<overvågning af (ikke offentligt) lagerområde - og fundere over hvad
<der er den billigste måde.

Discount-billigt videoovervågning er efter min mening lig med ubrugeligt
videoovervågning. Håber du mener en relativ billig metode. :-)

<Der er ikke internet på lagerområdet.
Er det tænkeligt at man kunne placere en 3G wifi/router på stedet? Det skal
bare have strøm. Firmaet 3 forærer disse væk hvis man køber et abonnement
eller to samtidigt.
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID67%&Sort=&Soegeord=3g+router&chkSoegSaetning=&searchArea=products
eller
http://business.3.dk/Business/mobiltbredband/Noglen-til-fart/Router /

<Har nogen et bud på andre løsninger?

Ja. Hvis vi holder os til den billige ende, foreslår jeg at du kigger på det
man kalder netværks- eller IP-kameraer. De fås fra 4-500 kr stykket men de
billige giver ringe billeder.
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID70%6&Parent20%&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Submit.x27%&Submit.y12 %

Jeg har selv købt og bruger to Linksys (de er ikke på listen, da de nok ikke
sælges mere - men gav ca. 1500 pr stk) og de er koblet på via Wifi. De
sender email med et videoklip ved bevægelse. De er mest sat op for hyggens
skyld, ikke for at identificere en røver.

Hvis du skal have mange kameraer eller regner med mange bevægelser per
kamera, kan du evt. købe en "server" som fx. en Synology NAS enhed som kan
gemme alle videoklippene på sin harddisk. Den kan opsamle data fra flere af
de ovenfor listede kameraer. Læs mere her:
http://www.synology.com/enu/products/features/surveillance.php

Hvis du vil steppe det (lidt) op og gøre det semi-professionelt kan du kigge
på steder som fx. dette:
http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/video-overv ågning-c-31.html?osCsid=mk8ei36217ef7r7ap0q0gtcri6
De sælger udstyr som begynder at ligne rigtigt dyrt udstyr.

Jeg kan slutteligt oplyse at vi i mit firma brugte ca. 125.000 kr på at lave
videoovervågning. Det er udført af professionelle og certificerede fagfolk.

Jeg vil også lige bede dig overveje at konsultere et professionelt firma. De
har rigtig meget viden om at bruge den rigtige kamera type (analog/digital)
til det rigtige sted, lysforhold og andet. Og ikke mindst sørge for at dine
forventninger til optagelserne bliver opfyldt. Du skal nok regne med at
ovenstående billige kameraer leverer en kvalitet som et dårligt webcam. Det
gør det svært (umuligt) at gøre brug af zoom og lign.

Skal du optage noget i mørke, stiller det i øvrigt også krav til
IR-belysning el.lign.
mvh
///M

Re: video overvågning

Nu du pE5%peger det, sE5% skal F8%nsketE6%nkningen nok tilsE6%ttes lidt ske=
psis
- husker de fF8%rste 2 scannere jeg havde i de gamle windows 3.1 dage -
de blev aldrig brugt  -> penge ud af vinduet.

Okey - Ja - der er flere muligheder der.

Der er nogen specifikationer at sE6%tte sig ind i - jeg mE5% nok hellere
lE6%se nogle desideret anmeldelser med konklussion.

Ja - det er jo rigtige store linser. Hvad skal man op pE5% TVL og pixel,
fF8%r det er anstE6%ndigt. Det er sE5% ikke ip lE6%ngere - gad vide hvad de=
findes af software der kan overvE5%ge (motion detect) og pakke fra en
usb video grapper - gerne linux - en asus eee linux pc kan fE5%s for 2k,
og sE5% er der en bitte skE6%rm der lige kan melde lidt status - og da det
er i tE6%t bebygget omrE5%de er det ikke umuligt at der kan findes en
aftale om at bruge et access point - asus'en har indbygget trE5%dlF8%st
net.

Tak for svar
Mvh
Benny

Re: video overvågning

før det er anstændigt. Det er så ikke ip længere - gad vide hvad der
findes af software der kan overvåge (motion detect) og pakke fra en
usb video grapper - gerne linux - en asus eee linux pc kan fås for 2k,
og så er der en bitte skærm der lige kan melde lidt status - og da det
er i tæt bebygget område er det ikke umuligt at der kan findes en
aftale om at bruge et access point - asus'en har indbygget trådløst
net.

Tak for svar
Mvh
Benny

Hej

Jeg "faldt" over WebcamXP pro, det kan opdage bevægelse, optage, sende
mails.
Kig på det, det ser fornuftigt ud   http://www.webcamxp.com/home.aspx

Martin

Re: video overvågning
On 19 Feb., 17:10, "martin bjerre" <martin.bjerre-

Tak for linket, det er et godt sted at starte for at fE5% lidt begreb om
de features som er interessante - bla. er det fF8%rst nu jeg blive klar
over at 'motion detection' ogsE5% kan vE6%re stF8%ttet af 'acoustic
detectors'.
Jeg vil dog chekke ud, hvad der, med mE5%ske lidt mere sammensE6%tnings
arbejde, findes til Linux.

--Benny

Re: video overvågning

Men hvad med sådan en dims her?
http://avtech.itrademarket.com/522457/9mpeg4.htm

Kan købes for under 2000 kr. på eBay, synes den ser rimelig interessant ud.
Og så kører den Linux, så det må vel være muligt at modificere lidt i hvad
den kan.

Mvh Hauge

Re: video overvågning
Det blev noget i den stil:
http://www.avermedia.com/averdigi/product/Detail.aspx?id3D%87
--
Benny

Re: video overvågning

http://motion.sf.net

Men jeg ved ikke om Atom CPU'en i en Eee box kana klare at optage fra
flere kameraer simultant.

--
Lasse Jensen

Site Timeline