VGA via Cat5

Er der nogen der kender til nogle firmaer som sælger "extendere" som
subj. eller noget tilsvarende? Jeg syntes at det er lige dyrt nok og
ville derfor gerne finde noget billiger noget, hvis det er muligt.

Det er sådan noget her jeg snakker om  http://nti1.com/cat5-vga.html

--
/michael

Re: VGA via Cat5
Well, jeg har netop lavet en, den består af kobber.

RGB får hvert deres trådpar og h/v sync deler et trådpar (deres gnd får
de gennem de 3 farve par).

Jeg bruger det godt nok kun til PAL, men jeg har læst at der er andre
der bruger samme løsning til højere opløsninger.

Jeg kører signalet gennem omkring 20 PDS kabling (cat5e) og det ser fint
ud her.

Der er en lille smule ringing i signalet, men det er meget lidt og jeg
kan kun se det som en svag skygge på sort baggrund.

Hvis jeg gik mere op i billedkvaliteten ville jeg nok vælge at lave et
sæt opamp baserede baluner, sådan et sæt kan laves for langt under 100kr
i stumper.

Under ingen omstændigheder ville jeg betale 1600 kr eller mere for vga
baluner.

Prøv med kobber først, det kan ske at kvaliteten er fin nok, hvis ikke
så mener jeg at have set købe-baluner til omkring 500 kr.

Re: VGA via Cat5
100kr lyder tiltalene, og hvis jeg viste hvad der er op og ned på en
lodekolbe så kunne det da godt være jeg turde kaste mig ud at lave en
sådan tingest, meen jeg tror at jeg kigger videre og ser om ikke jeg
finde noget der er til at betale.

Tak for det i øvrigt
--
/michael