VGA splitter med styring?

Er på jagt efter en VGA splitter, hvor 1 af udgangene kan kobles til og fra
fra computerens tastatur. Findes det?
Har googlet uden succes.
mange hilsener Jacob

Re: VGA splitter med styring?

Kan du prøve at beskrive hvordan du har tænkt den skulle fungerer ?
En VGA splitter, splitter jo kun VGA signalet (ud til flere skærme) og
har som sådan ikke noget med tastaturet at gøre.
Måske du tænker på en KMV switch ?

/Hans

Re: VGA splitter med styring?
Hej Hans!
Jeg sidder som læge med en PC. Mit ønske var, at patienten, der sidder over
for mig på en anden skærm kan se med på min skærm når det er
hensigtsmæssigt, f. eks. med røntgenbilleder eller laboratoriesvar, men ikke
i alle detaljer. Det skal altså være ret nemt at koble patientskærmen til
eller fra. Så det ligner noger af en kombination af splitter og KMV ???
Hilsen Jacob

Re: VGA splitter med styring?

Det lyder som om, at du blot behøver et skærmkort med to udgange, hvor du
kan "sende" udvalgte skærmbilleder (undervinduer) til patientskærmen og
desuden slukke den efter behov. De muligheder har mange skærmkort i dag (mit
har, men jeg har kun kørt med to skærme som forsøg).

-Joachim

Re: VGA splitter med styring?

Det lyder som en ret god ide du har fat i.

Det kan gribes and fra flere vinkler.

En helt lav tech udgave er at få en VAG splitter og have en seperat
kontakt til at tænde og slukke slaveskærmen, dagens fladskærme tænder
jo stort set med det samme.
Fordelen er at slaveskærmen kun viser billed når du har tændt for den
og den viser det samme billed som du selv ser.

Et ekstra skærmkort i din PC:
Man kan benytte et ekstra skærmkort på flere måder, en er at begge
skærmkort viser sammen billed, en anden er at sprede sit arbejdsareal
over 2 skærme.
Om man fra PCen ment og enkelt kan tænde for skærm 2 ved jeg ikke, men
det kan da komme an på et forsøg.

Vær opmærksom på om din PC i det hele taget vil være med til at der
kommer et ekstra skærmkort i, ellers kan man få skærmkort med 2
udgange og så vil det virke.
Har du en mærkevare PC er det nemt at få undersøgt om de tilbyder et
ekstra skærmkort til din model.
Vær dog også opmærksom på at det kan drille med at få ekstra kortet
til at virke specielt hvis den bruger en helt anden driver, man kan
komme ud for at man skal installerer sin PC om fra bunden og så
tidligt i installationsforløbet installerer skærmkortet.

Du kan også selvhave 2 skærme og dit skrivebord (det på skærmen)
breder sig over begge, slaveskærmen sidder på vha. en splitter.
Det fordre jo så at du kan håndterer at du kun viser relevante ting på
skærm 2 og det gøres så ved at applikationerne kører i window mode
(ikke fuld skærm).
Jeg vil mene at du selv er nød til at have 2 skærme for at du også set
det som slaveskærmem viser, det har så den fordel at du med musen kan
udpege detaljer hvis dete skulle være formålstjeneligt.
Der er dog en risiko for at man ved et uheld kommer til at vise noget
som man ikke lige skulle have vist, selvf. lidt afh. af hvor ferm man
er til at håndterer senariet med 2 skærme.

Men helt klart det smarteste er at du kan tænde og slukke for
slaveskærmen, ingen tvivl om det.

/Hans

Re: VGA splitter med styring?

Egentligt har du bare brug for en simpel splitter til din egen skE6%rm
og sE5% mulighed for at slukke for den anden skE6%rm.

Overvej dog fF8%lgende:
Din nuvE6%rende computer sE6%tter du 2 skE6%rme til. Den ene bruger du til
dine primE6%re opgaver, den anden til det du nu har brug for at vise
(der er stor chance for at din computer i forvejn har udgange til 2
skE6%rme).

SkE6%rm nummer 2 deler du sE5% ud til 2 skE6%rme, hvor den ene vender over
mod "kunden" som du sE5% kan tE6%nde og slukke for som du har lyst til ved
at afbryde for forsyningen dertil. Fordelen er at du sE5% bestemmer fra
din hovedskE6%rm, hvad du vil trE6%kke over pE5% ekstraskE6%rmen og det du
"lE6%ber derover" vil kunne ses pE5% den 3. skE6%rm.

i ovenstE5%ende skal der dog tages i mente at som "kunde" i din butik,
ville jeg vE6%re meget mere tryg ved at du havde 2 skE6%rme, hvor du tog
den ene skE6%rm (den jeg ovenover omtale som skE6%rmen du kan trE6%kke noge=
over pE5%), drejede den 1/4 omgang og lod dig pege pE5% den skE6%rm med
fingrene, som ogsE5% var den skE6%rm jeg nu ogsE5% sad og sE5% pE5%. Den de=
r med
at sidde med min egen skE6%rm ville efterlade mig med en lidt stF8%rre
afstand til lE6%gen, end hvis vi sE5% pE5% den samme skE6%rm