VGA recorder

Jeg vil gerne kunne optage VGA outputtet (1024x768) fra en PC på en anden PC
i f.eks MPEG eller lign.
Er der nogen der kender et PCI kort eller andet der kan klare det?

mvh
Jan

Re: VGA recorder

PC

Du kan evt. sætte en vga til composite converter på og så køre signalet ind
i en alm. videoindgang.

Mvh
//zigge

Re: VGA recorder
anden
ind
Har tænkt på det, men så bliver opløsningen ca. halveret og det kan jeg ikke
leve med......

mvh Jan

Re: VGA recorder
Der findes software som kan smide videobilledet net i en fil, realtime, med
lyd og det hele.

--Michael

PC

Re: VGA recorder

med
Hej Mic
Det er prøvet, men PC'en laver en del billedprocessering så den har ikke
kræfter til det.
PC'en kan desvære ikke opgraderes da det ikke er en standard PC (den er en
del af et elektronmikroskob)
Løsningen skal altså være baseret på ekstern hardware, jeg har set enkelte
standalone produkter der kan optage VGA signaler men de indeholder både
hardisk, computer, skærm o.s.v. så de koster nok 30-40.000 kr. hvilket er
lige i overkanten :-)

mvh
Jan

Re: VGA recorder
Skal du gøre det een gang, eller ofte?

Hvis du bare skal lave een sekvens, kan du leje en HD optager, og påtage på
bånd, i 1920x1280. Spørg evt. Ulrik hos EBH (www.ebh.dk) eller Ivan hos
Shortcut (www.shortcut.dk)

Hvis du selv skal kunne gøre det, skal du godt nok have fat i en stor PC,
for at få det til at lykkedes. Du bliver nok nødt til at optage i HD. hvis
PAL ikke er godt nok, og realtime HD udstyr er ikke billigt.

--Michael

Re: VGA recorder

Kunne du ikke bare bruge signalerne på VGA Feature busen på dit grafik kort ?
Det burde kunne sample fra direkte.
Mvh
  Klavs.

Re: VGA recorder
Nu har jeg fundet et kort....
Hvis der er andre der har brug for det samme, så tjek:
http://www.videocapture-solutions.co.uk/visionrgb_pro.html hvis i har
6-7000,- kr. :-)

tak for alle svar,
Jan