Vga forbindelse til monitor

Jeg skal have lavet en forbindelse fra en VDO Siemens skærm til en pc med
VGA jeg har flere der siger at man kan. men ingen der helt ved hvordan..

Jeg har kikket på denne her:
http://www.w-net.dk/monitor.jpg

Der står jo lige hvad der er hvad

Og her står hvad der er hvad i et VGA stik:
http://www.allpinouts.org/index.php/VGA_15_Pin

Nu er mit spørgsmål jo så.. hvormeget skal heg have med.. hvormeget er
nødvendigt.
Rød
Grøn
Blå
siger jo sig selv

og så må dem på billeder der står som "mantel/gnd" jo skulle til Rød, Grøn
og Blå GND. men er det ligemeget hvordan?

Og C-Sync på billedet må jo blive til pin 13

Jeg ville således tilslutte følgende fra billedet til følgende pins fra
allpinuots.org

06 - Mantel/GND
07 - Mantel/GND
08 - Mantel/GND
01 - Rød
02 - Grøn
03 - Blå
13 - C-Sync
Video mode
Audio plus
Audio min
RC5 signal
Display plus
Display plus
Niet in gebruik

Andet jeg skal bruge??

Mvh Brian

Re: Vga forbindelse til monitor

Vil du have et RGB signal ind i din PC ?

Eller vil du have det ind i din PC monitor ?

Ja, noget der kan konverete det RGB signal (altså et tv signal) du har
ud af din dims og til et VGA signal. Eksempelvis: RGB til VGA omformer
http://www.danbit.dk/produkter/1506.phtml

Re: Vga forbindelse til monitor
Jeg tror du misforstår mig Klaus.. eller også er jeg dårlig til at forklare.
men jeg skal have signalet ud fra computerens VGA og have det puttet ind i
skærmen..
Skærmen er et color info display til en bil, som har et standart Siemens VDO
indgang (billedet på linket)

Håber det forklarede problematikken bedre. jeg har set flere videoer på
youtube hvor de har gjort det.. men desværre inge vejledning

Mvh Brian

Re: Vga forbindelse til monitor
Hej Brian

Hvad indgange har sådan en fætter ?

Re: Vga forbindelse til monitor

Ja.. det er jo lidt det jeg prøver at finde ud af.. jeg har skrevet til en
på youtube som havde givet sin mailadresse og jeg håber han kommer med et
svar

Jeg ved kun at indgangen er en standart VDO indgang som bruges på alle
skærme til VDO´s navigation også.

http://www.youtube.com/watch?v=5fZHltE9N8E

Her kan i se et klip.. hvor signalet fra computeren er indført via det
stik.. men prøver lige at gå på jagt ved VDO om de måske skulle have noget
færdigt kabel eller lign. der kan bruges..

//Brian

Re: Vga forbindelse til monitor

Okay

Med de betegnelser der er på skærmen minder det mest om RGB som i et
scartstik (netop c-sync rigger mig da man i et normalt RGB signal har
sync på composite signalet)

Du kan alve det ved at lægge dine 2 sync sammen og så ellers køre det
helt rigtige billedsignal ud af computeren, men det kræver nok en del
tweaking af driveren.

Alternativet er en boks som denne:
http://www.av-connection.dk/?PGr84%6&ML83%8
eller byg selv:
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2rgbs.html

Re: Vga forbindelse til monitor
Ja.. jeg må prøve at lave noget mere research omkring hvordan andre har
lavet det..

Det kunne tænkes ja.. og det er nok ikke min stærke side vil jeg tro..

Den færdige kasse koster jo ikke mange kroner

//Brian

Re: Vga forbindelse til monitor
Jeg har rodet lidt rundt på VDO´s hjemmeside og fundet noget interessant..
måske..

---klip---
CA 1220/40 Adaptor Cable
Allows you to connect any AV Source with RCA Connectors directly to Colour
Navigation System = successor to MA 1210/00 (not compatible with MM 2700 and
MM 2100 monitors).
---klip---

Link hvor der er et billede af kabelet også:
http://www.amwonline.de/details/VDO_VDO_Dayton/CA_1220_40_Adapterkabel_VDO_Dayton__3013339.html

Nu har jeg jo så fundet et kabel jeg kan sætte til skærmen
og den er så kompatibel med RCA connectors.. så skal jeg bare have noget der
kan lave om fra VGA til RCA... eller hvad?

//Brian

Re: Vga forbindelse til monitor
http://www.amwonline.de/details/VDO_VDO_Dayton/CA_1220_40_Adapterkabel_VDO_Dayton__3013339.html
Har PCen ikke en Video-out tilslutning (enten S-video eller RCA?) Ellers
find et grafikkort som har, og sæt i PCen...

Re: Vga forbindelse til monitor

din skærm har video ind
http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video

fandt et bedre pinout
http://img75.imageshack.us/img75/9551/pinoutdelconectorlcdvdosr3.jpg

der er en her som hvis prøver det samme som dig.

http://www.mp3car.com/vbulletin/general-hardware-discussion/69672-car-computer-display-problems.html

han vil hvis bare køre direkte fra pc til skærm, tror han mangler sync.

det du nok skal ha er en converter der kan lave VGA fra din pc om til
video RGB en som Klaus linkede til.

hvis du læser her
http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-44036-car-computer--monitor-display-problem.html

har piolinso en masse info om en løsning.

--
thomas

Re: Vga forbindelse til monitor
Jeg tror jeg hellere må prøve i første omgang bare at tilslutte den direkte
til en dvd afspiller via scart.. det er så vidt jeg kan fornemme en del
nemmere

Hvis jeg kikker på dette Pinout:
http://img75.imageshack.us/img75/9551/pinoutdelconectorlcdvdosr3.jpg

så har jeg pin 4,5,6 Rød, Grøn og Blå

dem jeg jeg nemt finde ud af at sætte til i et scart stik.. men i mit scart
stik har jeg også en R-GND, B-GND, G-GND

Hvor skal jeg forbinde dem til min skærm? skal de bare samles i pin 7 ??

Og skal jeg teoretisk bruge mere fra scarten for at vise et billede?

//Brian

Re: Vga forbindelse til monitor

Jeps

Composite video ud af scart og ind på ben 8

Re: Vga forbindelse til monitor
Super.. det vil jeg lige prøve..

//Brian

Site Timeline