Ventiler

Hej,

Jeg ved absolut intet om ventiler og den slags, men jeg har en opstilling,
hvor jeg skal kunne åbne for en tilførsel af kogende vand med noget
elektronik. Tanken, som vandet skal løbe fra, er på et vertikalt højere
niveau end tilløbsstedet, men jeg ved ikke, om der er krav om minimums
vandtryk ved den slags. Vandet skal sådan set bare have lov til at løbe
frit, når jeg siger, det må. Hvad findes der er muligheder, og hvor får jeg
fat i stumperne?

På forhånd tak.
Peter

Re: Ventiler
jere

De fleste ventiler kan tE5%e et par bars tryk uden problemer.

NE6%rmeste VVS forhandler....

Klaus

Re: Ventiler

Super, tak. Hvad skal jeg spørge efter. Magnetventil? Hvad skal jeg forvente
at give? Min intuition/fantasi siger mig, at sådan noget f.eks. kunne
forefindes i en vaskemaskine. Kunne jeg bruge en brugt stump derfra
eventuelt? Ellers: hvad skal jeg regne med pris fra ny?

Re: Ventiler
Hej Peter

l jeg

Ja, du kan finde en i enhver gammel vaskemaskine, den sidder
lige hvor vandslangen kommer ind i vaskemaskinen. Men om den
kan lide kogende vand og om du har tryk nok til at den vil åbne
er jeg ikke klar over.

Mvh Max

Re: Ventiler
Sanistål har lige det du mangler. Det hedder en magnetventil og koster
omkring 900kr for hane og magnet.

http://www.sanistaal.dk/cms/sanicms.nsf/index1?OpenForm=&H12%07

Mvh
   Jan

Re: Ventiler

Hej Jan og tak for dit svar.
Som sagt ved jeg ikke meget om ventiler, men er 900 kr ikke ret meget for
sådan en sag?

Re: Ventiler
Kvalitet koster penge... Og dem de har ved sanistål er kvali der sagtens
kan klare dit kogende vand...

Du kan også tage til en hugger og finde en gammel vaske maskine, men de
ventiler er som regl crap og lavet af plastik.

Så det kommer an på hvor godt det skal være...

Mvh
   Jan

Re: Ventiler
Peter Wing Larsen skrev i en meddelelse:

 Hvad findes der er muligheder, og hvor får jeg
Jeg handler med bl.a. magnetventiler.

Men da dette ikke er en markedsgruppe, så
skriv til gk"snabela"semitec"dot"dk hvis du er
intesseret.

Mvh
Gert K.

Site Timeline