Vejrkompensering...

Hej

Vores hus kan godt bruge et vejrkompenserings anlæg til at styre varmen bedre. Et Danfoss anlæg koster 3500 + det løse, hvilket jeg synes er mange penge. Så jeg tænker på om man ikke kan lave noget selv som kan komme til at fungere tilfredsstillende.

Enten selv lave noget med en uP eller købe en PLC fx siemens logo.

Er der her i dette forum noget som har lavet noget sådan og har nogle erfaring at dele ud af???

På forhånd tak.

Reply to
Martin Nielsen

enge.

at

Jeg p=F8nser selv p=E5 noget af det samme i forbindelse med at skulle lave min egen styring til mit stokerfyr. Den skal enten laves med en Mitsubishi MELSEC PLC eller noget elektronik vi bruger uden p=E5 mit arbjede.

Jeg har (fra en anden skribent herinde) anskaffet mig en vindhastighedsm=E5ler og en vindretningsm=E5ler og sammen med udetemperaturen skal disse parametre indg=E5 i styringen, da jeg har observeret stor forskel i varmebehovet afh=E6ngigt af vindm=E6ngde, vindretning og temperatur.

-- Christian......

Hold afstand.... S=E5 kan det v=E6re vi andre ikke skal holde i k=F8 i evigheder.

Reply to
Christian B. Andresen

Jeg har (fra en anden skribent herinde) anskaffet mig en vindhastighedsmåler og en vindretningsmåler og sammen med udetemperaturen skal disse parametre indgå i styringen, da jeg har observeret stor forskel i varmebehovet afhængigt af vindmængde, vindretning og temperatur.

Så advanceret tror jeg ikke at jeg får det lavet...hvis jeg i det hele taget kommer i gang med det:-)

Hvad har du i tankerne ang. spec? Skal der kun være ude sensor eller skal den også måle indetemp mulighed for natsænkning osv?

-- Christian......

Hold afstand.... Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Reply to
Martin Nielsen

Hvorfor prøve at måle vinden og regne på den. Det kan være dit hus ligger ilæ ved bestemte vindretninger. Det er reelt temperaturen i stuen, du er interesseret i at holde ?

Sæt en føler op indendøre. Det er her du ser, hvor stor virkning vindens afkøling virkelig er.

en

penge.

l at

Det er lige pr=E6cis derfor jeg vil lave det til mit fyr.

ndens

Nemlig, vores hus har krybek=E6lder under gulvene, og n=E5r vinden er i syd bl=E6ser det n=E6sten lige gennem under gulvene, der kan jeg godt bruge mere indfyret effekt.

-- Christian......

In C we had to code our own bugs. In C we can inherit them. C gives you enough rope to hang yourself. C also gives you the tree object to tie it to. With C you can shoot yourself in the leg. With C you can reuse the bullet.

Reply to
Christian B. Andresen

Christian B. Andresen har bragt dette til os:

Hejsa Jeg er selv ved at lave den slags, kik evt på

ss Jeg laver det med en pic kreds.

PS har også redet mig en vindmåler fra en herinde, og kunne også godt bruge en vindretning :-)

Reply to
Allan Madsen

Allan Madsen skriver:

Mon ikke det er fra samme person?

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

:-)

-- Christian......

In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them. C gives you enough rope to hang yourself. Cpp also gives you the tree object to tie it to. With C you can shoot yourself in the leg. With Cpp you can reuse the bullet.

Reply to
Christian B. Andresen

Har du lidt mere info????

Reply to