Vejrkompensering...

Vores hus kan godt bruge et vejrkompenserings anlæg til at styre varmen
bedre.
Et Danfoss anlæg koster 3500 + det løse, hvilket jeg synes er mange penge.
Så jeg tænker på om man ikke kan lave noget selv som kan komme til at
fungere tilfredsstillende.

Enten selv lave noget med en uP eller købe en PLC fx siemens logo.

Er der her i dette forum noget som har lavet noget sådan og har nogle
erfaring at dele ud af???

På forhånd tak.

Re: Vejrkompensering...

Jeg pF8%nser selv pE5% noget af det samme i forbindelse med at skulle lave
min egen styring til mit stokerfyr.
Den skal enten laves med en Mitsubishi MELSEC PLC eller noget
elektronik vi bruger uden pE5% mit arbjede.

Jeg har (fra en anden skribent herinde) anskaffet mig en
vindhastighedsmE5%ler og en vindretningsmE5%ler og sammen med
udetemperaturen skal disse parametre indgE5% i styringen, da jeg har
observeret stor forskel i varmebehovet afhE6%ngigt af vindmE6%ngde,
vindretning og temperatur.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Jeg har (fra en anden skribent herinde) anskaffet mig en
vindhastighedsmåler og en vindretningsmåler og sammen med
udetemperaturen skal disse parametre indgå i styringen, da jeg har
observeret stor forskel i varmebehovet afhængigt af vindmængde,
vindretning og temperatur.

Så advanceret tror jeg ikke at jeg får det lavet...hvis jeg i det hele taget
kommer i gang med det:-)

Hvad har du i tankerne ang. spec?
Skal der kun være ude sensor eller skal den også måle indetemp mulighed for
natsænkning osv?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Re: Vejrkompensering...
Christian B. Andresen har bragt dette til os:

Hejsa
Jeg er selv ved at lave den slags, kik evt på www.brandsby.dk ss
Jeg laver det med en pic kreds.

PS har også redet mig en vindmåler fra en herinde, og kunne også godt
bruge en vindretning :-)

Re: Vejrkompensering...

Mon ikke det er fra samme person?

Re: Vejrkompensering...
On Mar 2, 4:42A0%pm, "Klaus D. Mikkelsen"

:-)

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.

Re: Vejrkompensering...

Hvorfor prøve at måle vinden og regne på den. Det kan være dit hus
ligger ilæ ved bestemte vindretninger. Det er reelt temperaturen i
stuen, du er interesseret i at holde ?

Sæt en føler op indendøre. Det er her du ser, hvor stor virkning vindens
afkøling virkelig er.

Bo //

Re: Vejrkompensering...

Det er lige prE6%cis derfor jeg vil lave det til mit fyr.

Nemlig, vores hus har krybekE6%lder under gulvene, og nE5%r vinden er i
syd blE6%ser det nE6%sten lige gennem under gulvene, der kan jeg godt
bruge mere indfyret effekt.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In C we can inherit them.