Vejeceller

Er der nogen der ved hvor man kan købe billige vejeceller? kunne godt tænke
mig om følgende kunne lade
sig gøre:

Veje et øl-køleskab med en nøjagtighed ned til 1 øl
Formål at kunne beregne hvor mange øl der er tillbage i skabet, samt
hvormange penge der skulle være i ølkassen

Mvh
Stampe

Re: Vejeceller

Køb en brugt færdig celle (eller flere), eller stringauges til selv at
lime på.

Det kan det sagtens.

Skabets vægt offsetjusteres, evt mekanisk og en øl vejer jo godt og vel
½kg (i glasflaske) så det er intet problem.

Har du en ide om, hvad skab + øl vejer ?

Re: Vejeceller
Skabet incl. øl vejer knap 200 kg. - jeg tænkte på om man kunne hugge en
badevægt
op? Men hvordan med output fra en sådan vejecelle? en op-amp og en A/D
converter?
Mvh
Allan

Re: Vejeceller

Jo, cellerne i dem er oftest noget skrammel.

Ja og et display

Jeg plejer at bruge færdige vægtindikatorer, med nummerisk display.

Re: Vejeceller

Er det sådan at man kunne vriste sig hemmeligheden ud af dig? Evt. et
diagram?
eller hur?
Mvh
Allan

Re: Vejeceller

Diagram kan jeg nok finde fra et tidligere arbejde, det er ikke noget
problem, men ellers har jeg brugt af en håndfuld brugte vægindikatorer
jeg har fået skrabt til mig.

Re: Vejeceller

Hvad er output fra sådan en celle? - hvordan får jeg fat i sådan en? - jeg
bliver jo nød til at lave en ramme og sætte køleskabet op på, således at
rammen trykker oven på vejecellen - hvad er dimensionerne for sådan en
fætter?

Mvh
Allan

Re: Vejeceller

Der er mange forskellige celler, og nogengange eksisterer
'standarddimensioner':
1) http://www.hbm.de/ representeres af Noris måleteknik (svjh)
2) Jeg har gode erfaringer med http://www.transducertechniques.com /
3) http://www.ntt.dk er seriøs representant for mange spændende
transducere...

Men du skal have hele køleskabet op og balancere, så jeg ville da satse på
at skrælle og forstærke en digital badevægt. Her er mekanik + straingauge,
og så må resten kunne klares med straingauge- (eller instrument-) forstærker
+ computer I/F med analog indgang, samt passende programkode for at
sammenholde med kasseapparatindholdet...

Re: Vejeceller

10mV/V ved fuld belastning svjh.

Ny eller gammel ?

Ny =
<http://www.google.dk/search?hl=da&q=v%C3%A6gte&btnG=S%C3%B8g&meta= RS,
eller Farnell

BRugt = mail, så skal jeg se, hvad der er på lager.

Kommer an på, hvilken type du vælger og hvordan du laver rammen.

Re: Vejeceller

Hej Klaussss

Kan du ikke lige maile mig direkte, så jeg kan spørge dig om nogle andre
ting om o´m loadcells ??

Bo //

Re: Vejeceller

Jo, hvis du da ikke kan finde min mailadresse ;-)

Re: Vejeceller

Det kan sagtens lade sig gøre hvis du alså "kun" har øl  i dit køleskab ;-)

JB

Re: Vejeceller

Ergo... nul Harboe, Wibroe eller lignende underlødigt ;)

--
Venlig hilsen,
Søren