Vedr. IBM N33SX bærbar fra 1992

Hej NG,

Jeg er kommet i besiddelse af en gammel IBM N33SX bærbar fra 1992 (mener
jeg).
Jeg har et teknisk spørgsmål og søger nogle ting.

Først det tekniske spørgsmål:
Når jeg starter den tæller den først RAM op "06016 KB OK"
derefter skriver den "601"
På næste linie skriver den "161"
Så følger to linieskift hvorefter den skriver "163". Derefter viser den i
bunden to pile der trykker på F1 tasten.
Når jeg så trykker på F1 tasten sker der ikke noget. Efter ca. 1 min. gå den
i sort skærm og er ikke til at vække selvom blæseren køre

Nogen der ved hvad den start sekvens betyder?

Her er hvad jeg søger:
Den kommer ikke og spørger efter nogen start disketter med jeg formoder at
den skal bruge nogen?
Så er der nogen der har starter disketter til sådan en?

Da den blev lanceret fulgte der en sort IBM PS/2 mus med, den kunne være
sjov at have også, se link:
http://www.datasalen.se/Utstallning/Data/IBM/Bild/ibg321.JPG
Nogen der ligger inde med sådan en mus?

Nogen der ligger inde med en manual til en IBM N33SX? Jeg har forsøgt via
Google men uden held.

Mvh
Wind

Re: Vedr. IBM N33SX bærbar fra 1992

Er næsten sikker på den forsøger at sige at bios batteriet er dødt.

--
Uffe Bærentsen

Re: Vedr. IBM N33SX bærbar fra 1992

http://www.gigacomputers.co.nz/computer_repairs_services.php

POST error code  / Component(s) to troubleshoot or replace
601
 1. Diskette Drive A
2. Diskette Drive Cable
3. System Board

161 Bad CMOS battery.
 1. Run Setup
2. CMOS Backup Battery
3. System Board

163 Clock not updating or invalid time set.
 1. Set the Time and Date in F1 CMOS setup
2. CMOS Backup Battery
3. System Board

Hilsen Niels

Re: Vedr. IBM N33SX bærbar fra 1992

Start med at skift Cmos batteriet

Dernæst SKAL du have fat i en referancediskette

Mvh.
Niels

Re: Vedr. IBM N33SX bærbar fra 1992
Hej,

Tak for svarene. Har bestilt et nyt batteri. Nogen der ligger inde med
reference diskette til en N33 SX?

Mvh
Wind

Re: Vedr. IBM N33SX bærbar fra 1992

PrF8%v engang at tjekke den her ud for gamle ting til de gamle IBM-ting:
http://www.walshcomptech.com/selectpccbbs /
Her er referencedisketterne til N33SX

Re: Vedr. IBM N33SX bærbar fra 1992
Hej Brian og andre,

Tak, det skal prøves. Nu er det sådan at jeg ikke ved hvilken clockfrekvens
min N33SX har. Hjemmesiden skriver at hvis ens model har en ekstern video
port (antager de mener VGA stik)? at så er det en 16MHz.
Min har et "Display" stik (samme type som VGA) - kan man så antage at ens
model er en 16MHz?

Jeg har set flere typer af N33SX (8533-XXX), min har følgende tal:
Type: 8533-N14.
S/N: 99-D 2761

Nogen der ved hvad de forskellige typer indeholder, findes der en liste
somewhere?, har prøvet google men uden held.

Mvh
Wind