Vedr. footprint / land pattern

Hej alle,

jeg skal til at tegne et print i orcad (student version), men mangler et
footprint til en avr (TQFP32-pakke).
Normalt har jeg tegnet footprint efter databladenes "recommended land
pattern", men det lader til at Atmel ikke bruger sådan noget.

Hvad gør man så? I databladet til avr'en er alle målene på kredsen
givet, men det kan jeg jo ikke direkte tegne et footprint ud fra.
Jeg går ud fra at øerne til benene skal være bredere end kredsens ben,
men hvor brede? - og hvorfor?
Jeg kan se at Atmel henviser til JEDEC MS-026, ABA, hvilket google også
har hjulet mig med at finde, men heller ikke her finder jeg et anbefalet
footprint.

Jeg kan jo prøve mig lidt frem, til jeg synes jeg har noget der passer,
men det synes jeg bare ikke er den "rigtige" måde at gøre det på.

Hvad gør I? - prøver Jeg frem?

Jeg håber at I vil være behjælpelige med nogle tips til hvordan "man"
gør det rigtig.

Mvh Jonas Jalling

Re: Vedr. footprint / land pattern

Jeg tror svaret må være IPC-SM-782A eller IPC-7351.

Mvh Jonas

Site Timeline