vedr. en antenneforstærker

Da jeg ikke har antennestik dér hvor jeg bor, søger jeg en
antenneforstærker.
Da jeg intressere mig en del for elektronik, søger jeg et diagram over en
som jeg selv kan lave, er der nogle i denne gruppe der ved hvor man kan
finde sådan en tegning.

/Mark

Re: vedr. en antenneforstærker

Antenneforstærkeren skal bruges til et Fjernsyn, hvis det gør nogen forskel.

/Mark

Re: vedr. en antenneforstærker

Det simpleste vil uden tvivl være at køb en.

I den gamle AEbog skrevet af Jan Solberg, husker jeg at der var en
bredbåndsforstærker.

Du må ud med lidt flere oplysninger.

Hvorfor vil du bruge en forstærker?

Hvilke kanaler skal den forstærke?

Hvor skal den sidde?

Hvordan er signalerne hvor du skal brug den?

At bare spørge om en antenneforstærker, svarer vel til at gå ind hos en
isenkræmmer og spørge efter en kniv. Der er mange at vælge imellem.

Mvh. Uffe Ravn

Re: vedr. en antenneforstærker

Fordi jeg ikke har kabeltv, og jeg har ingen antennestik i huset,
alternativt ville være at skaffe mig en parabol, men så meget ser jeg heller
ikke tv, så det vil jeg ikke ud at købe, så det skal bare være en som kan
forstærke signalet lidt.

bla. dr, dr2, tv2 osv.

Hvor skal den sidde?

på antenneledningen fra fjernsynet

Svage, derfor skal jeg bruge en forstærker som nemmere kan modtage de

/Mark

Re: vedr. en antenneforstærker

Hej Mark

Jeg tror du er galt på den. Det hjælper ikke på antallet eller
kvaliteten af kanaler bare ved at forstærke signalet, da du så også
forstærke støjen! En signal forstærker til tv brugest til at drive flere
fjensyn på samme antenne.
Alternativt kunne du købe en DVB-T modtager, så kan du tage dr1-2 og
tv2, men en almindelig antenne.

Hilsen Mikkel

Re: vedr. en antenneforstærker

Tænkte ikke lige på at det også ville forstærke støjen, så hjælper det ikke
så meget.

Har søgt lidt på en DVB modtager, dem vil jeg lige kikke nærmere på, så vil
jeg se om det er noget jeg vil invistere i, kan se de koster omkring 1000
kr.
Tænker lidt på om jeg bare skal lade det være som det er, jeg kan godt se
DR1 sådan som det er nu og som sagt ser jeg ikke så meget TV, så tror ikke
at det kan betale sig for mig at invistere i sådan en også fordi jeg måske
skal flytte om et årstid.

/Mark

Re: vedr. en antenneforstærker

Køb en eller flere antenner i stedet.

Hvad antenne har du nu?

Og hvilke kanaler ligger de på?

Husk i øvrigt at DR2 i PAL kører på lånt tid.

Hvor på ledningen?

Antenenforstærkeren bør placeres ved antennen, da dens fornemmeste opgave
er, at kompencere for tabet i antennekablet.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline