vedr. defekt nokia 6310

 Jeg har en Nokia 6310 som umiddelbart er helt død, den ville ikke tænde.
Jeg har skilt den ad, men kan ikke umiddelbart se fejlen. Dog er der noget
sort "grums" to steder der ligner noget der er brændt. Jeg har taget et
billede af det i kan se på
http://cocoon.dk/nok6310.jpg
Det sorte kan ses til højre for midten. (en lige ovenover 4370805-chippen og
nr2 lige nedenunder UPP E-chippen).
Siger billedet nogen noget?

Håber på lidt hjælp.

Kenneth Østergaard

Re: vedr. defekt nokia 6310

Ikke specielt.

Hvornår er den gået død ?
I forbindelse med ?

Der er en stor loddeø mærket "+" den ser ud til at være æstset væk ??

Re: vedr. defekt nokia 6310

og

Hej

Jeg ville nok lige tage noget isopropyl alc. og se om man kunne få det sorte
væk for at se om der er noget nedenunder... evt om der er skudt et komponent
af der eller en printbane er ristet etc...

Kasper

Re: vedr. defekt nokia 6310
On Mon, 31 May 2004 10:36:11 +0200, "Kenneth Oestergaard"

Det ligner bare noget underfyldning til BGAerne der er løbet ved siden
af. Betyder intet.

Derimod er der tegn på væskeskade ved bundconnectoren. Formentlig
irreparabelt.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: vedr. defekt nokia 6310

Ja det er det måske også, iso. fjernede i al fald ikke.

Hvor ser du tegnet på væskeskaden. Jeg håber ikke du har ret! :)

Og til Klaus

Tlf gik død fra den ene dag til den anden, jeg har ingen idé om hvorledes
det er sket.
+loddeøen ser lidt underlig ud ja. Det ligner tin der er loddet på den 2
steder.

Kenneth Østergaard

Re: vedr. defekt nokia 6310
On Mon, 31 May 2004 13:27:41 +0200, "Kenneth Oestergaard"

Benene ud for hullet hvor du stikker ladestikket i. De har mistet
tinlager, er rent kobber. Desuden ligner det galvanisk tæring på
printet samme steds. Typisk væskeskade der opstår når den har været
tabt.

Er du heldig kan printet _måske_ lappes, men det kan let være en
gennemføring der forsvinder ned i lag4 eller lignende.

Tag evt. et så detaljeret og skartpt billede, af det nævnte område,
som muligt.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: vedr. defekt nokia 6310

Here goes:
http://cocoon.dk/nok6310_makro.jpg(med lidt skævt blitzlys)...
:)

Kenneth Østergaard

Re: vedr. defekt nokia 6310
On Mon, 31 May 2004 14:42:49 +0200, "Kenneth Oestergaard"

Det er svært at sige med 100% sikkerhed, men det ser væskeskadet ud.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade