VCR til B&O 7102 - hvordan?

En af mine venner, der har et Beovision 7102, har nu fået en Dantax
videobåndoptager forærende, men han kan ikke finde ud af at koble
apparaterne sammen.

Jeg havde engang et sådant Beovision-apparat, og af brugsanvisningen
kan jeg se, at man kunne indbygge et A/V stik, som åbenbart ER
indbygget i hans tv-apparat.

I telefonen har han fortalt, at bøsningen, man skal koble videoen til,
er rund og har fem ben i halvmåneform. Det lyder jo vældigt som en DIN
bøsning, men hvordan får man denne til at "snakke" med videomaskinens
scart-stik?

Har nogen prøvet øvelsen med at lodde sådan et kabel - eller ved, hvor
man skal lede efter et færdigt til at forbinde de to apparater?

Venligst Hans Henrik Pedersen.

Re: VCR til B&O 7102 - hvordan?
On Thu, 08 Jan 2004 18:16:19 GMT, snipped-for-privacy@ofir.dk (Hans Henrik Pedersen)

Bøsningen til A/V er kontrolleret rent fysisk. Det er en fem-benet
DIN-type med benene siddende i halvmåneform (180 grader).

Er der nogen som ved, hvilke SCART-ben, der skal forbindes med hvilke
DIN-ben, hvis man skal lave en adapter selv? Eller måske nogen har
sådan et mellemled liggende i rodekassen fra gamle dage? Fjernsynet må
være tæt på 20 år gammelt?

Venligst Hans Henrik Pedersen.

Site Timeline