Varmt stik

Hun-stikket på min bærbare gik i stykker og jeg måtte lave mig en
hjemmefusket løsning.

Den går ud på at der blev trukket to ledninger fra hunstikket til et
phono-hunstik.
Imellem hunstikket og phono-hunstikket er der trukket to ledninger med en
kobbertykkelse på 2-3 mm.

Fra selve adaptoren er der nu den originale ledning med et phono-hanstik på.

Det hele virker, ingen kortslutninger kan måles med ohm-meteret.
På strømforsyningen er der en grøn diode som slukker, hvis man kommer til at
kortslutte adaptoren, men den lyser altså konstant.

Imidlertid bliver de to phonostik ekstremt varme under opladning.
Efter opladning og den blot skal vedligeholde niveauet bliver stikket ikke
varmt.

Strømforsyningen er på 20v, Input power max 1.5 A, output max 70w.

Bliver det hele så varmt fordi mine ledninger eller stik er
underdimensioneret til strømstyrken?

Mvh
Jimmy

Re: Varmt stik

Det hænger da ikke sammen?

Max primær 1,5A og max 70W på outputtet??

Det giver jo kun 1,9A på sekundær...

tjaa, nu er phonestik jo absolut ikke lavet til power transmision... Du har
ikke overvejet at lode og bruge krympeflex?

Re: Varmt stik
det skal jo nok kunne skilles af igen vel..

--
Mvh Kasper

Re: Varmt stik

Har ingen anelse.
Her er den fulde tekst:

Output DC 20V 3.5A
Input current MAX 1.5A
Output Power Max 70W

har

Jo da - Det har jeg skam også gjort.

Hunstikekt til selve computeren er arbitrært, men kan dog loddes på.
Jeg har imidlertid kun krympeplast i to størrelser, een som kan gå rundt om
hunstikket men er dermed for stort til ledningen fra strømforsyningen.
Og een som kan klare ledningen fra strømforsyningen men ikke hunstikket.

Derfor den dumme løsning.
Tror bare jeg må gøre det mere rigtigt og lodde strømkablet direkte på
stikket og droppe phonostikkene.

Hvordan jeg så skal få det pakket ordentligt ind ved jeg ikke endnu.

Mvh
Jimmy

Site Timeline