Varmt stik

Hej

Hun-stikket på min bærbare gik i stykker og jeg måtte lave mig en hjemmefusket løsning.

Den går ud på at der blev trukket to ledninger fra hunstikket til et phono-hunstik. Imellem hunstikket og phono-hunstikket er der trukket to ledninger med en kobbertykkelse på 2-3 mm.

Fra selve adaptoren er der nu den originale ledning med et phono-hanstik på.

Det hele virker, ingen kortslutninger kan måles med ohm-meteret. På strømforsyningen er der en grøn diode som slukker, hvis man kommer til at kortslutte adaptoren, men den lyser altså konstant.

Imidlertid bliver de to phonostik ekstremt varme under opladning. Efter opladning og den blot skal vedligeholde niveauet bliver stikket ikke varmt.

Strømforsyningen er på 20v, Input power max 1.5 A, output max 70w.

Bliver det hele så varmt fordi mine ledninger eller stik er underdimensioneret til strømstyrken?

Mvh Jimmy

Reply to
Jimmy

Det hænger da ikke sammen?

Max primær 1,5A og max 70W på outputtet??

Det giver jo kun 1,9A på sekundær...

tjaa, nu er phonestik jo absolut ikke lavet til power transmision... Du har ikke overvejet at lode og bruge krympeflex?

Reply to
Bjarke Hansen

det skal jo nok kunne skilles af igen vel..

-- Mvh Kasper

har

Reply to
Kasper

Har ingen anelse. Her er den fulde tekst:

Output DC 20V 3.5A Input current MAX 1.5A Output Power Max 70W

har

Jo da - Det har jeg skam også gjort.

Hunstikekt til selve computeren er arbitrært, men kan dog loddes på. Jeg har imidlertid kun krympeplast i to størrelser, een som kan gå rundt om hunstikket men er dermed for stort til ledningen fra strømforsyningen. Og een som kan klare ledningen fra strømforsyningen men ikke hunstikket.

Derfor den dumme løsning. Tror bare jeg må gøre det mere rigtigt og lodde strømkablet direkte på stikket og droppe phonostikkene.

Hvordan jeg så skal få det pakket ordentligt ind ved jeg ikke endnu.

Mvh Jimmy

Reply to
Jimmy