Varmelegeme til ætsekar.

Der var tidligre een der brugte et modificeret akvarievarmelegeme til
opvarmning af ætsebad.
Nogen der ved:
Hvor mange watt? til 3-4liter
Hvilket fabrikat kan man modificere.? (skære en lille stopknop af)

Venlig hilsen
Finni

Re: Varmelegeme til ætsekar.

Jeg bruger et lille 50W til en liter, det går lige. Den kunne drejes
længere ud end skala viste, den komme op på 45. Eller retter sagt
hjælper den til, da jeg også bruge et vandbad.
Hvis du har 4 liter vand ved stue temperatur, vil det med et 200W
varmelegeme tage over 35 min at varme det på til 45 grad.

Hilsen Mikkel

PS: det kom bobler i mit bad i dag, det to ca 30% af ætse tiden :-)

Re: Varmelegeme til ætsekar.

effekten er vel ikke kritisk, så længe der er termostat. Men da
termostaten sidder i selve varmelegemet er det vigtigt med cirkulation i
karret, f.x. med en boblemaskine.