Varm DVD Optager?

Hej NG.

Er ikke helt 100% sikker på at det er det rigtige sted at spørge,
men jeg gir´ det lige et forsøg.

Jeg har for nyligt købt mig en Lumatron DVD recorder i kvickly til 799,-
Den virker fint nok, men bliver i forhold til andre elektriske maskiner jeg
efterhånden har haft en del af, utrolig varm på kabinettet? Den er bygget op
med stålkabinet, og det føles som i højre hjørne der sidder noget der bliver
meget varmt hvor så resten af kabinettet følger pænt med og bliver næsten
lige så varmt, og det er vel at mærke kun ved den står i stand by tilstand?

Er det normalt at nogle maskiner bliver så varme eller burde jeg gå ned med
den?

Mvh. Thomas.

Re: Varm DVD Optager?

Det er såmænd meget normalt.

Du skal sørge for at den står et sted, hvor der er masser af luft
omkring den, ellers forkorter du dens levetid.

Regn for øvrigt med at det er strømforsyningen der er for billigt lavet
at at når den bliver varm i std by, har den et højt std by forbrug
(strømsluger).

Men man kan heller ikke få alt til den pris :-)

Re: Varm DVD Optager?

Hej igen...

Det med at den skal stå luftigt har jeg hørt før, nu står den i et skab
men der står ikke noget ovenpå den, mon det er tosset? Det enste der
sker kan det være den lever kortere tid? Til den pris er jeg stort set
ligeglad,
vil dog så nødt rissikere at starte en lille brand derinde? Så varm blir den
dog
heller ikke!

Thomas.

Re: Varm DVD Optager?

Ja

Ja, strømforsyningen dør.
Brand starter den næppe.

Re: Varm DVD Optager?
Hvis det er denne model du har, så er det et kendt problem:

http://www.area450.com/support/r88atnproblems.html

Hans

Re: Varm DVD Optager?

Det er godt nok ikke denne model, den hedder Lumatron og er sort med gråt
kabinet.
Det er den model man ser i Kvickly, men mon ikke det er samme "bras" der er
indeni dem
alle sammen? Sådan er det jo gerne når man åbner skidtet, jeg var bare lidt
nervøs for den
der eftersom den blev så varm, fremfor min playstation, eller samsung video
osv, som kun bliver
lun i forhold til denne, så direkte bliver varm!

Thomas.

Re: Varm DVD Optager?
Har den ikke et modelnummer?
Ingen tvivl om det. Man får lige nøjagtig hvad man betaler for. Bagsiden er
dog, at det du har sparet på indkøbet stopper du ned i lommen på dit
el-selskab og mere til.
Høj varmeudvikling fra et produkt af den type tyder helt klart på et ringe
design, så du skal nok ikke forvente alt for meget med hensyn til levetiden
som Klaus allerede har været inde på.

Hans

Re: Varm DVD Optager?
Den ryger også ud når den ikke kan mere, til de penge kan man jo
ikke forlange alverden. Ville dog blive lidt ked af det hvis den stod
og nærmest selvantændte fordi det er sådan noget billigt skrammel!
Men det lyder det ikke til i tror den ville gøre kan jeg sådan forstå?

Tusind tak for hjælpen, god sommer :o)

Thomas.

Site Timeline