Vario Trafo

Hey

Nu ved jeg godt det ikke er en markedes gruppe, men det er nu nok det bedste
sted at spørge alligevel..

Nogle der ved hvor jeg finder en god billig vario trafo på en 5-10A  0-230V
gerne brugt. hvor skal jeg lede,, det er ikke lige dem der bliver solgt
flest af på QXL..

//EL-Trikker

Re: Vario Trafo
Jeg ser jævnligt sådan en på Brugtgrej, har selv fået fat i en den vej.

Mvh Ebbe

Re: Vario Trafo

For en god ordens skyld skal - går ud fra at det er www.brugtgrej.dk du
henviser til.

--
Venligst
Thomas [4990]

Re: Vario Trafo

Ja, det var lige den jeg havde i ho'det :o)

Mvh Ebbe

Re: Vario Trafo

En vario eller en skillevario?

Jesper Poulsen

Re: Vario Trafo
Øhhh jaae.. fisk.. det har jeg ikke lige tænkt over.. skal bare bruge den
til div. forsøg og prøveopstillinger mv..
Hvad vil være det bedste for mit projekt?

//EL-Trikker

Re: Vario Trafo

Sikkerhedsmæssigt er en skillevario at foretrække til dit brug, så er du
galvanisk afskilt fra lysnettet når du sidder med fingerne nede i din
opstilling. Det er du ikke med en vario.

Re: Vario Trafo
EL-Trikker skreiv:

Kunskap, kan kompenseres med en fet lommebok ;-)

En vanlig vario er billigst, men du må alltid vite at du er direkte
tilkoplet lysnettet. En skillevario reduserer tenkebehovet.

HM

Re: Vario Trafo

Ja, jeg kan godt se det vil være et hit med en skillevario.. det må jeg se
om jeg kan finde sådan en så..

//EL-Trikker

Re: Vario Trafo

Så kunne du jo anbringe en skilletrafo (220 - 220 volt) foran en
"almindelig" variotrafo!  Antagelig en billigere løsning, hvis du ønsker
galvanisk adskillelse fra nettet.

v.h. Frank

Re: Vario Trafo

Det var jo også en mulighed..

EL-Trikker

Re: Vario Trafo

 - 5-10 Ampere... - Skal du bygge enfasede svejsere med det effektkrav???
Langt det meste der findes af den slag, og som kan transporteres i noed som
ikke kræver stort kørekort er 2-3 ampere...
Forbered dig på at e sådan størrelse er jævnt kostbar...

Lars / Viborg

Re: Vario Trafo
Hej
Ja skal man ud og finde en skille vario pE5% 5 til 10 amp, sE5% mE5% man
virkelig op med pungen
den er dyr, ogsE5% bare en skille trafo 230-230 volt i 10 Amp. den er
ikke til at betale.
Men en normal vario, dem har jeg solgt en del af gennem tiden pE5% 10
amp. og finder du
en sE5%dan er prisen en 500 til 600 kr. sE5% bare slE5% til der.
Jeg har i mange E5%r brugt en sE5%dan, og det med skille betyder ikke sE5%
meget, der er lidt
" freak " i at det skal vE6%re skille, men betyder intet i praktis, kun
det sikkerheds messige,
og du er vel " trikker " kan jeg se og har forhE5%bentlig styr pE5% hvor
du roder med spE6%nding.
                                                    Mvh Mpc

Re: Vario Trafo

*HOST*
Nå, det "betyder intet i praktis"!

Re: Vario Trafo
Ja skal man ud og finde en skille vario på 5 til 10 amp, så må man
virkelig op med pungen
den er dyr, også bare en skille trafo 230-230 volt i 10 Amp. den er
ikke til at betale.
Men en normal vario, dem har jeg solgt en del af gennem tiden på 10
amp. og finder du
en sådan er prisen en 500 til 600 kr. så bare slå til der.
Jeg har i mange år brugt en sådan, og det med skille betyder ikke så
meget, der er lidt
" freak " i at det skal være skille, men betyder intet i praktis, kun
det sikkerheds messige,
og du er vel " trikker " kan jeg se og har forhåbentlig styr på hvor
du roder med spænding.
                                                    Mvh Mpc

Jeg tror godt jeg kunne leve med en vario uden skille hvis det var..

//EL-Trikker

Re: Vario Trafo

Hvilket svejseværk kan klare sig med kun 10 A.?
Karsten H. (7870)
Re: Vario Trafo

 - Jeg har da to af de grønne fra Fjerritslev stående, som begge kører
problem-frit på mit almindelige en-fase 10A sikringer i huset...!!
 - De er for øvrigt adskillige gange testet på vores almindeligt
forekommende 3A skillevario'er i firma'et...

Hvis du spør' pænt, og jeg har tid efter ferien, skal jeg da kigge specifikt
hvad de hedder...

Lars / Viborg

Re: Vario Trafo

En enfaset svejser siger du... jaaaee.. det var måske ikke så dum en ide..
så har jeg også sådan en ;)
og stort kørekort er ingen problem.. og har også til kran hvis den skal
kranes af.. ;)