Variabel PSU

Vil lige hF8%re om der nogen der har erfaring omkring Nationals Simple
Switcher famile (eller lignende fra Linear Tech). Her tE6%nker jeg pE5% en
variabel strF8%mforsyning.
Diverse softvare fra leverandF8%rerne siger ikke noget om omrE5%det.

Jeg skal bruge 2A 5 til 22 volt

Benny

Re: Variabel PSU
Hej Benny

Hvorfor switchmode ?

En trafo, en ensretterbro, en lyt, et par kondensatore, en
køleplade og en LM338, så er du kørende.

Re: Variabel PSU
Jeg har 28 VDC til rådighed meeeen.

Det hele skal være i en lukket plastkasse på 5x5x2 cm. At fjerne op til 40
watt i en lukket kasse i den størrelse er umuligt.

Benny

Re: Variabel PSU
Hej Benny

I see your point, god fornøjelse med switcheren.

Re: Variabel PSU

Jeg har brugt LM2575 dog kun 1A. Der er ikke det store problem i det.
Spolen skal beregnes efter maks. indgangsspænding maks. strøm og min.
udgangsspænding. Sørg for et godt stelplan. Hvis du vælger at vikle
spolen selv skal!! det være på det rigtige kernemateriale. Reguleringen
vil aldrig være stabil ubelastet, så du risikerer den hyler ved små
belastninger. Regn med en virkninggrad på 70-75% så noget varmer den.
Selve kredsen afgiver kun en lille del af varmen.

Ove

Site Timeline