Vandstands måler

Hej Alle

god sommer til alle her i gruppen og i det ganske land

jeg har købt mig et springvand..

problemet er, jeg kan ikke se hvornår vandstanden er under pumpen. da
det er skjult under en stor sten som vandet løber ned af.

er der ikke en der ligger inde med et diagram på en vandstands måler
som tænder en dioder op når vandet er fordampet og det er til at
påfylde igen.

jeg kan finde nogle på nettet der lyser med en diode hvis der kommer
oversvømmelse men ikke det modsatte.

håber i kan hjælpe mig her i sommer varmen..

på forhånd tak

Carsten Menne.

Re: Vandstands måler

1. Se mine svar i går og i dag til ham med opfyldning af en pool
(overskrift: En forsinket kontakt - Hvordan?)

2. Generelt er det bare at beslutte at "slukket" lampe betyder
undersvømmelse, eller justere opstillingen så lampen tændes i
modsat tilfælde.

-Jakob

P.S.

Jeg ved godt det ikke hedder undersvømmelse, men det lyder så sjovt:-)

--
#include <disclaimer>

Re: Vandstands måler

Kender problemet.

Et par gåde råd:
Kig på vandflowet, når der ikke kommer så meget vand, er det fordi
pumpen skal pumpe højere op og viser dermed at vandstanden er
faldet.....

Er vandflowet lavt, tager du en slange der passer ned i hullet i stenene
og blæser luft baglæns ned gennem pumpen, det renser punmpen en smule og
efter hurtig tilvending kan du høre, hvor langt nede i karret at
boblerne er.

Sådan tjekker jeg vandstand under min sten :-)

Re: Vandstands måler
en flyder med en stang på som  går fra en switch når vandet falder.
--
  Calle.

Re: Vandstands måler

Ja, nærmes sådan een, der sidder i et hvert lokum, bare med en
mikroswitch...

Bo //

Re: Vandstands måler
kunne selvfølgelig også tage en fra en gammel dykpumpe
--
  Calle.

Site Timeline