Valg af transistor til blæserstyring (MAX66 50)

Hep!

jeg mosler lidt med en MAX6650 og har et hurtigt spørgsmål om valg af
mosfet/transistor.

Diagram:
http://www.maxim-ic.com/images/2296.gif

OUT kan iflg. deres datasheet trække 50mA og jeg påtænker at benytte en
blæser som kører ved 12v og sluger ~200mA (max).

Pga pladsmangel vil jeg helst undgå at bruge en BUZ10 (e.l.) og havde
istedet tænkt på noget i stil med en BC337.

Kan jeg benytte BC337'en? (uden at ødelægge MAX6650'en)

Simplet ja/nej er fint men jeg vil da gerne ha' en længere forklaring ;-)

Pft.

--
-jens

Re: Valg af transistor til blæserstyring (M AX6650)
Hvis du kigger på fig. 6 i databladet er der brugt en bipolar
transistor, så mit gæt er "ja"

/carsten

Site Timeline