Valg af antialiasings filter? - Page 2

Re: Valg af antialiasings filter? [Forslag: 2* 1 bit AD-konverter, en fasedetektor, oscillator og tæller]
kan du ikke give lidt flere oplysninger om hvad det skal bruges til osv...
det er svært at hjælpe hvis ikke man kender hele sammenhængen...
hvorfor opdatering pr. 10 ms, nøjagtigthed på 100E-12 osv osv...
jeg tror at du må leve med det støjbidrag der er - tænk på at filtrering
også vil tilføje støj såee...

Rasmus
Re: Valg af antialiasings filter?

Og ikke andet(Af betydning)?
Hvorfor så antialiasing?

Usch. Det bliver vist svært med 192KHz sampling?
Eller også er der noget jeg misser.

Jeg ville nok vælge en anden vej. Noget med at klippe det indgående
signal, og trigge en tæller, alternativt noget fasedetektering.

OK.

Hvorfor er støjen så et problem?

Fin dimmer. Men er du sikker på at det er det rette valg?

Re: Valg af antialiasings filter?

Der er mere information i det samplede signal, I det simple tilfE6%lde
ku' man for eksemple interpolere sig frem til nulgennemgangen med
hF8%jere oplF8%selighed end de 192KHz.

og med antagelser on ideel sampling, bE5%ndbegrE6%nsning og alt det der,
kan man i princippet rekonstruere signal absolut nF8%jagtigt.

om 24 bit er nok og om det er realistisk at fE5% 100ps er en lE6%ngere
udregning

trigger level bliver ret kritisk, og tE6%lleren skal vE6%re forholdsvis
hurtig for at fE5% en oplF8%sning pE5% 100ps ;), det er ca. 2.5cm print bane

-Lasse

Re: Valg af antialiasings filter?

Der er mere information i det samplede signal, I det simple tilfælde
ku' man for eksemple interpolere sig frem til nulgennemgangen med
højere opløselighed end de 192KHz.

og med antagelser on ideel sampling, båndbegrænsning og alt det der,
kan man i princippet rekonstruere signal absolut nøjagtigt.

om 24 bit er nok og om det er realistisk at få 100ps er en længere
udregning

trigger level bliver ret kritisk, og tælleren skal være forholdsvis
hurtig for at få en opløsning på 100ps ;), det er ca. 2.5cm print bane

som jeg også har skrevet kunne det være rart med mere info om
konstruktionen...
umiddelbart vil jeg også vurdere at krav kontra hardware ikke helt spiller
sammen...
hvis det absolut skal laves med en ADC så vil jeg mene at der skal findes en
der har en langt hurtigere samplingsfrekvens og så hive behandlingen over i
det digitale domæne asap... :-)

Rasmus
Re: Valg af antialiasings filter?

Ja, men det tager tid.