væske stands føler

Er kommet til at love naboen at jeg godt ku lave en til hendes
grundvands punpe, fordi hendes nuværense flyder sætter sig fast i
brønden. der foresvæver mig noget om man ka lave noget med 3 elektroder
og et par opamps. Input modtages med tak, ellers tror jeg der er dumme
bøde gggg.

pft Erik

Re: væske stands føler
Hej Erik

Glem den slags, og vælg de simple løsninger. Et reedrelæ og en magnet
på et stykke flamingo, så er den opgave løst.

Max

Re: væske stands føler
Var jo netop det jeg skrev ikke duede i den brønd max.

Re: væske stands føler
Hej Erik

Det tror jeg så ikke på, men løsningen skal laves anderledes
end den der er der.

Men så tag en plexiglasstang og poler den i begge ender, sæt
en lysdiode og en fotodiode i den ene ende, så længe den
anden ende er i luft reflekteres lyset tilbage til fotodioden,
så snart den kommer i væske, så så forsvinder refleksen.

Max

Re: væske stands føler
problemet med en flyder er den sætter sig fast, den med plexiglasstangen
vil jeg da kigge på, kræver så to af dem til at indikere pumpe start og
stop når brønden er næsten tom.

  Der er røget mere en 3 pumper fordi flyderen hang fast i brøndens
rillede væg.

mvh Erik

Re: væske stands føler
Hej Erik

Derfor ville jeg også overveje at putte flyderen ind i et rør, eller lade
den føres på en stang.

Max

Re: væske stands føler

Anbefal hende en pumpe med indbygget start stop funktion.
http://www.harald-nyborg.dk/p5218/grundvandspumpe-550w-selekta

Hvis hun mener modellen fra Harald Nyborg er noget billigt lort, er der også
denne
her, den sidste jeg havde, holdt i 18 år.
http://www.multikoeb.dk/grundvandspumpe-585/abs-dykpumpe-robusta-200-ts-220-volt-10-mtr-kabel-p23216

--
Ejvind
ClamWin Free Antivirus

http://www.multikoeb.dk/grundvandspumpe-585/abs-dykpumpe-robusta-200-ts-220-volt-10-mtr-kabel-p23216
tror faktsik det er det bedste råd, selv om jeg godt ville blære mig
lidt med min elektronik kunnen,

Hvad er vands ledningsevne iøvrigt?

vil stadig lege lidt med tre elektroder og et par opams.

mvh Erik

Re: væske stands føler
Hej Erik

Ikke ret stor, vand er faktisk en isolator. Vand skal være
urent før det leder, så ledeevnen er meget afhængig af
om der f.eks. er salt i.

Max

Re: væske stands føler
hvis vand er en isolator hvorfor fanden slår mit hfi så pga af fugt i
varmelegemet i min ovn

Re: væske stands føler

Fordi den fugt der er der i ikke er ren......

Re: væske stands føler
der er sku da ikke plads til en ren i min ovn. gggggg

men tak for svarene, nyt komfur husvært må til lommerne.

mvh Erik

Re: væske stands føler
Hej Erik

Bare roligt, han henter dem i din lomme senere :)

Max

Re: væske stands føler
ja desværre ggggggg

mvh Erik

Re: væske stands føler

Fordi vandet er forurenet (snavs, salte, mineraler) så bliver det en
leder istedet for en isolator.

/Hans

Re: væske stands føler
Hej Erik

Det har jeg jo svaret på en gang.

Max

grundvands pumpe
Hej gudrun, hermed som lovet info om pumper.
kh Erik og Lotte
http://www.multikoeb.dk/grundvandspumpe-585/abs-dykpumpe-robusta-200-ts-220-volt-10-mtr-kabel-p23216

Re: væske stands føler

To PTC:

Den øvre ligger med hvilestrøm og gir "1" ut. Skifter til "0" når
grundvannetblir "høyt", og pumpen starter.

Når pumpen har lenset og nedre PTC mister vankjølingen, bevirker
egenoppvarmingen at den endrer seg til "0" og stopper pumpen.

Jeg har et ferdig eagel-skjema, men jeg har for tiden vansker med EAGEL.

HM

Re: væske stands føler
Her bruger vi en niveauføler fra en vaskemaskine, med en
slange ført ned i vandet.
Det fungerer helt stabilt, og så er der endda et ekstra
kontaktsæt til alarm hvis vandet af en eller anden grund
stiger mere end forventet.

mvh
Thorbjørn

Re: væske stands føler

de fås færdiglavet som "kapacitive følere". Jeg har brugt dem en del for
år tilbage, da de virker på stort set alt, vand/vædsker, korn, cement oma.

eks:
http://www.ics-as.dk/site/11180850731285152072/index.php

//finn

Site Timeline