Værdi (igen)

Nå - nu er jeg blevet klogere....

Og har fundet ud af at forsikringen ønsker at vide værdien på mit
måleudstyr som det er værd i dag, hvis jeg skal købe noget andet
tilsvarende i brugt.

Der er stadig tale om:

1) textronics 2230 digitalt storage oscillosope
    http://5330.dk/ham/IMG_1737.JPG

2) Bradley counter http://5330.dk/ham/IMG_1739.JPG

    + den hjemmebygget counter der er på billedet.

4) signal generator http://5330.dk/ham/IMG_1740.JPG

5) generator http://5330.dk/ham/IMG_1742.JPG

6) HP 5316B tæller http://5330.dk/ham/IMG_1743.JPG

Nogen der vil hjælpe med at værdisætte det.

Og igen, der er ikke tale om disse instrumenter skal sælges, men
generhverves.

/Henrik

Re: Værdi (igen)

Hej Henrik.

Prøv at Google på de forskellige instrumenter.
Det har jeg gjort.
Der kommer firmaer frem der handler med
brugt istandsat udstyr.
Det kan du jo printe ud og bruge som dokumentation.

--
MVH.
Finni

Re: Værdi (igen)
Prøv at søge på eBay el.lign. og se hvad det bliver solgt for.

./Lars

Re: Værdi (igen)

Du kan også prøve, om du kan finde noget her:

http://www.helmut-singer.de/index.htm

Det er da i øvrigt mærketligt, at du ikke har forsikret til nyværdi? Prøv
lige at læse din police igennem igen. Kan det pågældende instrument ikke
genanskaffes, må nærmeste instrument være gældende, desauagtet det måtte
være dyrere. nå, men såpdan er der så megedt.
Karsten H. (7870)
Re: Værdi (igen)

Har du prøvet at få nyværdi udbetalt for din 10 år gamle cykel eller
bil, der er blevet stjålet eller totalskadet? Hvorfor skulle man så
kunne forvente nyværdi for brugtgrej, der er købt til en brøkdel af
nyprisen? Jeg ville da tillade mig at tvivle på det forsikringsselskabs
forretningstalent som gjorde sådan.
Noget andet er så, at man ofte kan købe nyt radio-, elektronik- og
målegrej der overstiger det gamles tekniske data, til en brøkdel af det
gamles oprindelige pris. Men sådan er der jo også så meget...

/Claus

Site Timeline