vægdåse til scartstik

Kan man købe en vægdåse til scartstik?

Skal have forbundet et tv og dvd afspiller som står langt fra hinanden ca 15
m tænkte så om man kunne få en dåse med scarstik i til indmuring i vægen,
vil så trække et kabel her til og koble tv til scartstik dåse, så er der
nemlig ingen synlige kabler

mvh

Knud poulsen

Re: vægdåse til scartstik

Det er intet problem at lave det selv, hvis du køber noget kabel med fx
10 ledere og nogle løse stik i en elektronikbutik, så kan du montere
disse i dåser på væggen, og lodde kablet på, så benene til video (CVBS,
Y/C eller RGB), ground, lyd osv. er forbundet.

Men om signalet i kablet er stærkt nok til at overleve en 15 meters tur
er ikke sikkert.

Fortæl mere om hvad du skal bruge det til, så kan det være der findes
smartere løsninger

Re: vægdåse til scartstik

I et rigtigt SCART kabel der mini coax kabler og ikke bare en masse
ledninger som i kina-udgaverne. 15m uden skærm giver uden tvivl et forringet
billede...

Re: vægdåse til scartstik

læste du hvad der blev skrevet ?

citat :

--
Jan_stevns

Re: vægdåse til scartstik
Hej
Jeg har lige kigget i LKB4%s store katalog, og de laver ikke et Scart
udtag til deres dE5%ser, men man kan fE5% et udtag
med 4 Audio / video udtag, og det kan jo fint bruges hvis du kF8%ber
scart kablet med scart stik i den ene ende
og i den anden ende de her normale video / audio bF8%sninger, sE5% vil det
jo vE6%re perfekt.
Udtaget er 50 x 50 mm stort, og hvis det skal vE6%re hvid har det el.
nummer: 1088002090.
Men man kan jo ogsE5% let selv skE6%re en scart hun ind i et blE6%nddE6%ksel=
,
og sE5% har du jo selv fremstillet et scart
udtag.

Mvh Morten

Re: vægdåse til scartstik

Ja det læste jeg. Men som jeg skriver, kan det være der findes smartere
løsninger, hvis fx. TV og DVD har HDMI interface eller lign. Jeg synes
nemlig det virker lidt synd at lave en installation baseret på SCART som
er en forældet standard, hvis den alligevel skal udskiftes med HDMI
inden for en overskuelig fremtid. Derfor spurgte jeg til det overordnede
formål...

Re: vægdåse til scartstik

Nu kan man vel ikke køre med 15 meter HDMI kabling - men ok, du har da
en pointe ;)

Jeg havde nu bare selv flyttet DVD dimsen hen til tossekassen, fremfor
bakse med kablingen ;)
--
Jan_stevns

Re: vægdåse til scartstik

forklar lige hvad fordelen ved HDMI fremfor SCART skulle være ved DVD???

Rasmus

Re: vægdåse til scartstik

den samme som fordelen ved at slutte sin PC skærm til via DVI frem for VGA.

Re: vægdåse til scartstik

og den er ?

--
Jan_stevns

Re: vægdåse til scartstik

Digital signal vs Analogt signal. Det er ganske simpelt :)

Re: vægdåse til scartstik

Giver eksempelvis DVB-T bedre signal end analog ?

Re: vægdåse til scartstik

jeg må nok gentage spørgsmålet - hvad er *fordelen*

--
Jan_stevns

Re: vægdåse til scartstik

At det er "digitalt" hele vejen.

Alternativt hvis scaleren i DVD'en er bedre end i tv'et.

Re: vægdåse til scartstik

hvem siger det er en plasma/LCD Knud Poulsen har...?

Rasmus

Re: vægdåse til scartstik

Hvis han ikke har, har det næppe HDMI indgang.......det er sjældent og
så er der ingen grund til at bruge SCART.

Re: vægdåse til scartstik

Kan du oversætte den sidste del af teksten til dansk ?    ;)

Hvis nu manden måtte have et dueligt HDMI stik i fjerneren, og et
ligeså i DVD afspilleren, hvordan skulle man så klare den detalje med
de 15 meter ?
--
Jan_stevns

Re: vægdåse til scartstik

Med et kabel:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/digitalkabel/argon_5101h_hdmi_kabel_15,0_meter.htm

Re: vægdåse til scartstik

ok -  jeg havde nu ellers fået det indtryk at HDMI ikke kunne lide
"lange" kabler

man lærer jo lidt mere hver dag ;)

--
Jan_stevns

Re: vægdåse til scartstik

Jo højere du går op i opløsning og dermed overførselshastighed jo mere
kritisk er det med lange kabler.

DVD er 576 linjer (+/- det løse, hvis man opskalerer).