USB styring ??

Hejsa og godt nytår!

Jeg kunne godt tænke mig at have en USB dims, som kan tænde og slukke 8-10
relæer.
Hvordan kan det laves nemt?
Findes der færdige kredse, som er forholdsvis nemme at programmere og som er
lige til at trække et relæ?

Måske findes der endda noget færdigt software, som passer til kredsene,
måske noget kit eller den slags?

Jeg skal bare have et vindue på computeren hvor jeg kan tænde og slukke hver
kanal.

Nogen ideer?

Claus

Re: USB styring ??

http://www.danbit.dk/produkter/0612.phtml

Nej

Re: USB styring ??

Bliver det nemmere hvis jeg bruger printer/com port. Det har jeg osse til
rådighed?

Claus

Re: USB styring ??

Jep, printerport
8 udgange:
http://tams-online.de/htmls/produkte/minidv/produkte_minidv.html

Produktet er på vej ud, men det er så simpelt at det kan du selv skrue
sammen.

Programmet derimod kan du bruge....

Re: USB styring ??

men hvis du kun skal styre udgange, er det meget let fra en stump basic:
print chr$(bits 0-255);
det er mange år siden jeg lavede relæstyringer fra en PET første gang på den
måde :>)
- har senere brugt en server til at styre power til andre servere på samme
måde som "fjernbetjening"!
husk semikolon bagefter :-)

finn

Re: USB styring ??
Velleman K8055

http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id35%1346

//Brian

Re: USB styring ??

Den er smart, og som jeg læser det kan den trække de fleste smårelæer. Det
er vist lige hvad jeg skal bruge!

Er den mon svær at programmere i visual basic, når man bare skal bruge en
on-off funktion?
Det lader til, at dll følger med, så det er vel bare et kald til den enkelte
port og så en given parameter- groft sagt..

Claus

Re: USB styring ??
Det skulle eftersigende ikke være svært at programmere, har aldrig haft tid
til at prøve på det.. men der følger diverse små applikationer med hvor du
har mulighed for on/off direkte, ellers findes der masserer af applikationer
på nettet.. prøv at søg på K8055 software, og mon ikke du kan finde noget
brugbart der... kittet kan både købes samlet og som kit.

//Brian

Re: USB styring ??
Den här prylen ska passa till USB-styrning
http://www.kjell.com/?item39%616&path30%4000000,325000000,344500000

Re: USB styring ??
Hejsa

Prøv at tage et bette kik her:
http://www.obdev.at/products/avrusb/index.html

Mvh Hauge

Re: USB styring ??
Hejsa,

FTDI laver nogle kredse, du måske kan bruge. FT245BM ser umiddelbart ud til
at have en gen. purpose 8-bit I/O-port.

www.ftdichip.com

- og der kan tilsyneladende også downloades diverse drivere til serien.

Du skal nok kunne lodde SMD, hvis du vil lave byg-selv...?

/Claus

Re: USB styring ??

Måske man kan bruge en USB til parallel adaptor.

http://www.sandberg.dk/product.aspx?id13%3-00

Det er da en nem og billig måde at interface "digitalt" til en USB port

Evt. skal man lige "aktivere" kontrolsignalet (fra den printer som så ikke
er der), for at converteren virker.

mvh
JBH

Re: USB styring ??
Du kan ikke være sikker på at få en "standard" parallelport ud af det,
jeg har prøvet at få sådan en konverter til at styre en EPROM-brænder
til printerport, uden held.
Den oprindelige standard var SVJV også kun lavet til at sende data ud
til en printer, ikke begge veje. At de kredse der blev brugt som oftest
muliggjorde det er så en anden sag - men ikke nødvendigvis tilfældet når
det går over USB.

./Lars

Re: USB styring ??
Här är en fantastisk pryl
http://www.telldus.se /

Re: USB styring ??
On Tue, 30 Dec 2008 11:34:14 +0100, "Claus Tersgov"

http://www.lawicel-shop.se/shop/ - kommunikation - USB - moduler

Site Timeline