USB strømstyrke...

Hejsa

Jeg har for noget tid siden købt en lader til min mobil...

Laderen består af en lille lader, man sætter i stikkontakten.
I laderen sidder der et USB-stik - Og i dette stik, sætter
man så en et kabel, der passer ind i mobilen...

Nu har jeg så en iPod - Så jeg tænkte om jeg måske kunne
koble kablet til iPod'en i den omtalte lader, og lade den op
derfra...   Jeg er bare nervøs for, om den måske så får for
meget/for lidt strømstyrke (Hedder det spænding) til at lade
batteriet...

På laderen står der "Output 5.0V DC, 650mA"

Er det tilsvarende hvad en USB port giver? For så er der
vel intet problem i at lade fra den omtalte lader, istedet for at
skulle tænde computeren...   Eller hvad?

Mvh. Thomas

Re: USB strømstyrke...
Thomas skrev:
<KLIP>

Hej Thomas.

En USB port skal, hvis den overholder specifikationerne levere 500 mA -
det er dog langt fra tilfældet, og mange kan også levere meget mere.
Specielt når man taler om Apple's maskiner.

Jeg har en Mac Pro, der kan man virkelig trække noget "sovs" fra de
forreste USB porte.

Din iPod regulerer selv ladestrømmen, så du kan sætte den på en 5V
forsyning der ikke er strømbegrænset uden problemer.

// Per.

Re: USB strømstyrke...

Jeg går ud fra at det et rundt stik der sidder i telefonen i iPod. Du skal
lige sikre dig at polariten er i orden. D.v.s. plus el. minus til center.

Børge

Re: USB strømstyrke...

Du tager fejl mht ipod'en, det er en special stik der sidder i dem, hvor
der bla. er usb og diverse andre forbindelser.

Re: USB strømstyrke...

Så længe du bruger standard-kabler og ikke lodder noget sammen selv, så kan
det kun sjældent gå galt (bortset fra 230V/115V forskelle).

Nej, den adapter du har købt leverer de 5V som en USB port skal have. Så du
kan trygt sætte en hvilken som helst USB enhed deri, også dit iPod
USB-ladekabel.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: USB strømstyrke...

hvis der ligger 230/115 volt i USB stikket har man helt andre meget mere
seriøse problemer.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Re: USB strømstyrke...

Rigtigt, men nu tænkte jeg bare generelt, ikke USB specifikt. :-)

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: USB strømstyrke...

USB leverer 5V (nominelt) og 500mA fra root hub (De USB porte der er direkte
i PC) og 100mA fra eksterne hubs.

Re: USB strømstyrke...

Det er ikke helt korrekt, alle hubs kan give 500mA hvis de har power,
det er derfor der leveres strømforsyning med nogle externe hubs.

Site Timeline