USB stik, strøm krav.

Hej gruppe,

Jeg har en MP3 afspiller der består af to dele, selve mp3 afspilleren, og en
holder hvori der sidder et batteri.

Afspilleren kan adskilles fra batteri delen, og sættes i USB bussen på
PC'en, så man kan overføre filer etc.

Selve batteri delen er i stykker, og jeg har nu skilt den ad for at se hvad
der er inden i. Så vidt jeg kan se er der bare en simpel on/off switch, og 2
ledninger der går til "hun" USB busstikket. Batterierne er almindelige 1.5
volts batterier.

Siden jeg nu ikke umiddelbart kan se nogle modstande eller anden elektronik,
vil det så sige at USB specifikationer er 1.5volt, eller er min mp3afspiller
del bare meget tolerant?

Jeg overvejer selvsagt at lodde nogle nye ledninger på, og så jeg kan høre
musik igen :)

Re: USB stik, strøm krav.

    Nej, USB specifikationerne er 5V 100mA/500mA på forsyningen, og 3,3V på
signal lederene, eller er det nu kun 3V... hmmm, men forsyningen er 5V
:) og de 100mA er hvis enheden ikke må slukkes af USB hubben, og 500mA
hvis den skal ha lov til suge...

--
VH
Lars Molnit

Hvor mange ?

USB er svjh 5 volt

Re: USB stik, strøm krav.

1.5

Der er kun 1. (så jeg burde have skrevet "batteri").

How jeg fik pludseligt en tanke, det kan vel være inde i selve mp3
afspilleren at der sidder noget der laver 1.5volt om til 5 volt :D

Takker alle for hjælpen.

Re: USB stik, strøm krav.

Ja, eller 5 volt om til 1,5 volt ?

Re: USB stik, strøm krav.

Nej, tværtimod!

Et batteri er en samling af flere elementer.
Her er det ikke et batteri, da der netop kun er et enkelt element ;-)

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net /

Site Timeline