USB skop ?

Hej kloge mennesker.
Jeg er på jagt efter et USB skop, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg ska
l vælge. Hvis jeg var rig, blev det:
http://www.microtec.dk/contents/da/p176_PicoScope_4223_Automotive_Oscillosc
ope.html
Men det rækker økonomien ikke til, så jeg har kigget på disse 2 :

 http://www.ebay.com/itm/Hantek-6022BE-PC-Based-USB-Digital-Storage-Oscillo
scope-20Mhz-48M-Sa-s-Bandwidth-/221295604771?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Me
asurement_Equipment_ET&hash=item33863ef423
http://www.ebay.com/itm/8CH-Programme-Hantek-1008C-PC-USB-Automotive-Diagno
stic-Oscilloscope-DAQ-UK-/221312682560?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurem
ent_Equipment_ET&hash=item3387438a40

Det skal primært bruges til fejlfinding på biler, men også bruges til
 andre småting.
Hvad bør jeg gå efter ? Og hvad ville i vælge ?

Martin

Re: USB skop ?
Hej

On 09-11-2013 21:04, snipped-for-privacy@gmail.com wrote:

http://www.instrumentcenter.dk/da/40-150-mhz-bandwidth/rigol-ds1052e-50mhz-2-channels-1-million-points-of-deep-memory.php

Mener endda det kan hackes til at være et 100MHz i stedet (hardwaren er
ens).

Gad ikke rode med et USB skop, især ikke til dén pris.

--
Mvh, Kim

Re: USB skop ?

"Kim"  skrev > Hvad bør jeg gå efter ? Og hvad ville i vælge ?

Formålet med et usb skop er at få en større skærm, så det er nemmere at se
Re: USB skop ?
Hej

Det her kan _stå_ i motorrummet :)

--
Mvh, Kim

Re: USB skop ?
Kim skriver:

Martin er blevet så gammel at han ikke kan se noget på så lille en
skærm...

Klaus
(undskyld, jeg kunne ikke dy mig :-)
Re: USB skop ?

"Klaus D. Mikkelsen"  skrev

He he, det er godt med dig Klaus :)
Kunne bare ikke forestille mig at det skop der linkes til, ville have godt
af at stå på ventildækslet af en motor i tomgang :)
Har i mit tidligere job, haft meget stor glæde af et Pico, men så meget er
jeg ikke uvenner med mine penge ;)

Martin

Re: USB skop ?
Martin Bjerre skriver:

I mit nuværende job har jeg god nytte af et Pico Scope - det må jeg godt
låne med ind fra firmabilen, når jeg er hjemme......så jeg kan bruge
mine penge til noget andet :-)