USB -> RS232

Hej,

Jeg mangler en kreds der kan konvertere fra usb til rs232 (til en
pic-brænder). Har funde en FT232BM fra FTDI, men er tilsyneladende ikke lige
til at finde i DK. Er der nogen der kan hjælpe med at skaffe den, eller har
et forslag til en anden kreds, eller en anden smart måde at løse det på?

Jonas Jalling

Re: USB -> RS232

En ganske alm. usb-seriel konv. kan vel bruges. Jeg bruger selv en til
149 kr fra t. hansen til at sætte min brænder på min bærbare.
http://thansen.dk/product.asp?c31%3005517&n49%6933624&pn55%2661694

Re: USB -> RS232
Hej Jonas

Cygnal / Silabs CP2101 ... Farnell har den men den er "umulig" at lodde i
hånd

- PS Rødvin eller lignende gives til den som vil lodde 2 på for mig !!!
/Madsen

Re: USB -> RS232

Hvis du har den på et fornuftigt printudlæg er det ikke noget problem. Det
er jo ikke en BGA :-)
Hvor i landet er der rødvin ?

Bo //

Re: USB -> RS232

Narj men en MLP-28 syntes jeg sgu lige er lige lovlig for lille til at hånd
lodde !
især når jeg har anvendt deres anbefalede maskin montage footprint der ikke
efterlader 1mm til at lodde i... (skulle jeg nok have tænkt på da jeg lavede
printet)

De sendes sammen med print og retur porto hehe ellers i Frederikshavn

Site Timeline