USB pen med smadret firmware

Jeg har rodet med en USB pen med MP3 afspiller, som tilsyneladende har
mistet sin firmware. Jeg har fundet den rigtige firmware på fabrikantens
hjemmeside, men da Windows XP ikke genkender pennen, kommer firmware upgrade
programmet med fejmeddelelsen "device not detected". Update programmet
forventer handshake med tilsvarende update firmware på pennen for at kunne
lægge nyt firmware på.
Findes der en måde, så man kan force firmware på igen, eller er penne gået
til de evige jagtmarker? Pennen indeholdt ikke noget vigtigt, og jeg regner
ikke med, at kunne genetablere firmwaren uden ekstra hardware, som koster
mere end en ny pen. Det er udelukkende fordi jeg er blevet nysgerrig, og
godt kunne tænke mig at lege lidt med problemet.

M.v.h.
Steen Hansen

Re: USB pen med smadret firmware

Har du set om update programmet ikke kan startes med nogle parametre der
forcer en upgrade igennem?
Det kunne godt tænkes det var muligt.

Ellers prøv at kast det igennem google - det skulle være pokkers hvis du var
den første i verden med problemet

/Dennis

Re: USB pen med smadret firmware

Desværre har firmware update programmet ikke mulighed for at køre nogen
force. Ifølge help beskrivelsen, skulle programmet kunne opgradere gammel
software, eller reparere smadret firmware, men jeg tror problemet er, at
Windows XP ikke kan se USB pennen overhovedet. Dette var også grunden til,
at jeg postede i teknik.elektronik gruppen. Jeg tror jeg får brug for noget
hardware ala en EPROM brænder, bare til USB interfacet for at kunne force
dette på. - Findes der noget sådant?

Har googlet og ikke fundet noget brugbart på problemet. Mange hits på alm.
smadret filstrukturer, dette ville være let at rette enten ved format eller
en lowlevel HEX-editor, men begge kræver at hardwaren detekteres af Windows.
Det drejer sig ikke kun om, at pennen ikke indeholder en valid filstruktur.

M.v.h.
Steen

Re: USB pen med smadret firmware

Hej Steen!

Jeg havde et problem med en Creative mp3 afspiller. Efter formatering
virkede den ikke mere.

Så prøvede jeg at formatere i FAT32 eller så var det bare FAT - det kan jeg
ikke huske - og så virkede den igen.

Alle mapper osv. i mp3´eren kom tilbage - måske det også virker for dig.

Mvh. Per

Site Timeline