USB-mini-b - fjerne et ben?

Hej jeg ved ikke om der er nogen her i gruppen der kan hjE6%lpe, men nu
prF8%ver jeg ;-)

Jeg har kF8%bt en lader til mit navigationsanlE6%g (Ipaq 2210 + Holux-
GR-236), tanken er at lade pE5% begge dele fra det samme 12V-udtag.
DesvE6%rre viser det sig at der er overgang i USB-stikket, som skal
bruges til at lade GPS'en.

Der er forbindelse mellem ben 4 og ben 5, hvilket betyder at i det
F8%jeblik stikket sE6%ttes i GPS'en slukker denne og kan ikke genstartes
fF8%r batteriet har  vE6%ret pillet ud - det er ikke holdbart.

Jeg har nu forsF8%gt mig med at isolere ben 4, sE5% der ikke er
forbindelse til GPS'en, og sE5% virker stikket efter hensigten. Denne
isolation har jeg indtil videre blot lavet ved at montere et lille
stykke tape henover ben 3 og 4. Men det er jo nok ikke en
holdbarlF8%sning, i hvert tilfE6%lde ikke hvis det skal kunne adskilles og
samles flere gange.

Men nu til spF8%rgsmE5%let, hvordan kan jeg enten isolere ben 4 eller
fjerne det fra stikket, uden at beskadige ben 5?

HE5%ber der er nogen der har nogle rigigt gode idE9%er.

/Tommy

Re: USB-mini-b - fjerne et ben?

Købt et nyt kabel.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: USB-mini-b - fjerne et ben?

Det har gjort to gange nu, og er efterhE5%nden lidt trE6%ls at skulle
returnere til UK - jeg har ikke kunnet fED%nde kablet herhjemme..

/Tommy

Re: USB-mini-b - fjerne et ben?

Hvordan ser det ud?

Er det en "lader" dims der sættes i cigarrettænderen som så har et USB A
stik man kan sætte sit normale kabel til?

Ved du hvor overgangen er?

Er det i "laderen", i kablet eller i stikket?

Hvis det er i "laderen" er det nemt at skille den ad og klippe de
ledninger der er problemer med.

Re: USB-mini-b - fjerne et ben?

Det er en 12-24V lader (af cigarettE6%ndertypen) med fast kabel, som
ender i et 2-polet stik. PE5% dette stik monteres sE5% et kabel som
splittes i to, et mini-USB til GPS'en og et special stik til IPAQ'en.
Da IPAQ delen fungerer upE5%klageligt, er jeg ret sikker pE5% at fejlen
ligger i usb-stikket, men det er sE5% vidt jeg kan se ikke til at E5%bne,
uden at skE6%re plasten i stykker.. Ellers havde jo vE6%ret oplagt at
adskille og lodde om.

/Tommy

Re: USB-mini-b - fjerne et ben?
stykker..

Hmm, du kunne jo klippe det defekte mini usb stik af og lodde en stump
kabel med et ikke defekt stik på i stedet.

Re: USB-mini-b - fjerne et ben?

Jo, det bliver nok lF8%sningen. Jeg kiggede pE5% muligheden for at fjerne
det ekstra ben i mini-usben. SE5% vidt jeg kan se erbenet stF8%bt fast i
plasten, og ikke sE5%dan lige til at fjerne - der er jo heller ikke
meget plads at arbejde pE5% inde i sE5%dan et stik ;-)

Tak for hjE6%lpen
/Tommy

Re: USB-mini-b - fjerne et ben?

Kan du ikke tage kablet fra det 12V stik der leveres med Holuxen
og så llodde det på istadet for det kabel der sidder der ?

Re: USB-mini-b - fjerne et ben?
du kunne jo E5%bne ledningen skE6%re den ene ledning over

mvh bamse

Site Timeline