USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

Jeg har eftersøgt sådan een, men ikke fundet den i DK land

Er der nogen, der kan hjælpe ?

Bo //

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

Hej Bo.

Kunne du bruge noget af dette:

http://www.danbit.dk/produkter/1413.phtml

Mvh Rasmus

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

Har kigget. Jeg havde forestillet mig noget "elegant" ligesom dem man
har til RS232, og som får power fra USB'en. Men jeg ved ikke om de findes.

Bo //

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?
Bo Bjerre skreiv:

Joda, de finnes.
Jeg har en liggende. Jeg har ikke hatt behov for å teste den. Den er fra
  DTlab USB PERIPHERIALS

og så finnes der

IGOEPLUG

Forsøk googel
    "UDB to RS232", eller omvendt ;-)

HM

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

Google har jeg naturligvis prøvet inden jeg spurgte, men hvorfor syns du
jeg skal søge efter "UDB" ??

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?
Bo Bjerre skreiv:

Dyrkleif

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

Jeg kan ikke se at den kan interface fra USB til RS485 ?

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

Jeg har tidligere købt nogen hos http://www.nordkom.eu (et lidt underligt
firma).
Der lave "vedligeholdelse" på deres danske siden, men det er det samme som
http://www.usconverters.com /

Jeg har brugt et par stykker af denne lille kompakte sag
http://www.usconverters.com/index.php?main_page=product_info&cPath75%&products_id23%3

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?
http://www.usconverters.com/index.php?main_page=product_info&cPath75%&products_id23%3

Ligner noget af det rigtige. Jeg havde egentlig forventet at kunne finde
dem i DK land. Men jeg må jo nok importere dem...

Tak for hjælpen,

Bo //

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?
http://www.usconverters.com/index.php?main_page=product_info&cPath75%&products_id23%3

Du behøver ikke at importere dem.
Jeg købte mine hos http://www.nordkom.eu i Kolding

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?
Hejsa,

http://pcbix.dk/index.php/d.135/p.19596/USB_til_RS_485_konverter_version_1.1/19596.html

??

En anden, noget alternativ løsning:

Sådan en standard USB<->RS232 og derefter en RS232<->RS485 konverter??
(Hexin laver sådan en RS232/RS485-fætter)

/Claus

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?
http://pcbix.dk/index.php/d.135/p.19596/USB_til_RS_485_konverter_version_1.1/19596.html

Fint, den køber jeg. Jeg kan jo hugge det store klodsede stik af, og
sætte mit eget på. Men jeg frygter at elektronikken sidder i det store
klodsede stik :-(

Tænker lige over løsningen...

Nej tak. Så skal 232->485 converteren have egen forsyning og løse
forbindelser. Det ender med at bliver dyrt og klodset.

Bo //

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?
http://pcbix.dk/index.php/d.135/p.19596/USB_til_RS_485_konverter_version_1.1/19596.html

Din frygt er ganske velbegrundet, for alt elektronikken sidder netop i det
klodsede SUB-D stik.

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?
http://pcbix.dk/index.php/d.135/p.19596/USB_til_RS_485_konverter_version_1.1/19596.html

Jeg tror jeg har fundet løsningen:

http://dk.mouser.com/Search/ProductDetail.aspx?qs=nE/gAoToukEKIIQwhDYwQw==

Hellere importere end amputere :-)
-det ser ud til at de kan ankomme her på mandag...

Tak til alle for deltagelse med gode råd,

Bo //

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

Aarggh, den kikkede jeg da også på da jeg selv ledte efter en USB-to-RS485
konverter.
Jeg fravalgte den kun fordi jeg gerne ville have skrueklemmer, ellers er et
produkt fra FTDI et godt valg. Jeg har brugt mange USB-to-RS232 og
USB-to-TTL konvertere fra dem.
Skal du bruge mange er det ofte billigere at købe dem direkte fra FTDI´s
webshop http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop/ftdichip

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

Yep,

Jeg fandt den osse her, men følgende tekst fik mig til at bestille den
hos Mouser:

PLEASE NOTE THAT THIS ITEM HAS A LEAD-TIME UNTIL THE END OF OCTOBER -
SORRY FOR ANY INCONVENIENCE CAUSED

Bo //

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

hvis man ka' lodde bare en lille bitte smule, tar det ikke mange
minutter at lodde en
MAX3082 sammen med en FTDI "USB-serial TTL cable" pE5% et lille stykke
vero.
fra RS ca. 130kr i komponenter

-Lasse

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

meget kan klares med et loddejern, men det er ikke nok, at sætte en 485
levelshifter på en uart. Nogen skal tage stilling til hvad retning, der
kommunikeres. Og skal jeg lave mere en 30-40 stk, vil jeg hellere bruge
tiden på at finde en færdig løsning, end at lodde komponenter på brædder
og programmere.

Bo //

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

Tag og ring eller skriv til USConverters.
Underligt nok, så er der stor chance for at du kommer til at snakke dansk
ved den samtale :-)

Har prøvet det :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: USB i den ene ende og RS485 i den anden ?

Og forbered dig på at hvis du køber noget, får du ingen faktura, kun en
ordrebekræftelse som de påstår er en faktura. Forberede dig også på at
beløbet der står på deres såkaldte "faktura" ikke stemmer 100% overens med
det beløb de trækker på dit credit card.
Handler du som privat-kunde har det ikke den store betydning, men er du
erhvervsdrivende er det noget rod og ikke efter reglerne, så man risikerer
problemer hvis regnskabet udtages til kontrol hos Skat.
Det var derfor jeg startede med at skrive at Nordkom / usconverters er et
underligt firma at handle med

Site Timeline