USB HUB med batterier?

Batteriet i min bærbare er ikke hvad det har været, så jeg overvejer at købe
en USB 2 HUB og bygge den sammen med nogle batterier, for at spare lidt på
det. Hvordan er det mest praktisk at gøre det? 4 genopladelige 9 V
batterier parallelt, 6 genopladelige AA batterier serielt og en LM7805
eller en helt tredie løsning?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: USB HUB med batterier?

Sådan:
http://www.hackaday.com/entry/1234000270029372 /

Du skal dog overveje hvad du sætter i, nogle apparater trækker en del.
2.5 W + tab giver ikke særlig lang uptime på et 9V bat! (måska helt ned
til én halv time)

Hilsen Mikkel

Re: USB HUB med batterier?

Ikke helt, jeg skal have en HUB på. Men princippet er det samme.

Derfor satser jeg også på AA batterier. Den skal ialt kunne trække 2 2.5"
diske, optisk mus og diode lampe.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: USB HUB med batterier?

Langt hellere det sidste end det første.

Mvh. Uffe Ravn

Re: USB HUB med batterier?

Tænker lidt på at bruge 4x 1.2 v genopladelige AA batterier og en step up
voltage regulator. Er der ikke en mere praktisk løsning?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: USB HUB med batterier?

Hej Lasse

Du skal bruge meget størrer batterier hvis du vil drive alt det du
skriver. En step-up konverter kan ikke anbefales, da der er et ikke
ubetydeligt tab over den. Sæt flere batterier på og brug en regulator.

Du skal i gang med lommeregnerne for at finde ud af hvor mange watt dine
dimser tager, så skal du gøre op med dig selv hvor lang tid der skal gå
mellem skift. Så kan du regne ud hvor mange batterier du skal bruge.

Hilsen Mikkel

Re: USB HUB med batterier?

Okay. Tænkte bare på at min oplader kun kan tage 4 batterier.

Det er vel en 1400 - 1500 mA ialt. Men det meste af tiden skal jeg ikke
bruge det hele. Det AA batteri jeg har liggende her er på 1800 mAh, så med
6 af dem og en regulator, kan det vel køre en time eller to.
--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: USB HUB med batterier?

Jeg er alvorligt bang for at dine diske trækker noget mere. Men hva'
prøv, og skrive tilbage, så kan det være vi bliver klogere.

Hilsen Mikkel

Re: USB HUB med batterier?

Det tror jeg ikke. Diskene er mærket 500 mA (IBM Travelstar på hhv. 6 og 10
gb) og det kan ikke være meget controlleren trækker. De fleste steder kan
de strømfødes med en enkelt USB port.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.