USB dongle guide

Hejsa i gruppen.

Nogen der kender en guide til at lave egne USB dongles samt en liste over
usb enheder der kan bruges. Formoder de skal kunne autorun mm.

Alle tanker og aspekter er velkomne.

Re: USB dongle guide

Cypress Semiconductor har lavet nogle chips, som har 8051 + USB i. De skulle
være forholdsvis lette at have med at gøre.

De hedder EZ-USB FX (CY7C646), her er hvad Keil fortæller om dem:

8051-based, high-speed USB Controller,
2 UART's, Dual DPTR, 3.3V operation,
46 I/O lines, 3 Timers/Counters,
13 Interrupts / 4 priority levels,
ROM-less, 256 Bytes on-chip RAM,
4/8KB RAM, General Programmable Interface, master or slave operation

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Tjae jeg har lige lavet et pcb med en TUSB6250

den har 13 eller 16 IO
ATA interface
USB2.0

Texas har været så søde at sende mig en færdig kode...

Men jeg kan ikke compilere den umilbart da det er lavet i Tasking 8051 som
jeg ikke har adgang til... så jeg skal have lavet den kode om når jeg engang
får tid til keil...

Planen var der skulle en RTL8019AS chip på de IO så den har netværk ATA og
USB 2.0

Kasper

Re: USB dongle guide

    Jeg bruger PIC kredsende... de har 2 stks. lige nu med USB på, og der
er 4 på vej. de virker skam fint, og der findes C kode eksempler der
virker gratis på nettet + Asm. på Microchips egen side.

--
VH
Lars Molnit

over

Re: USB dongle guide
-snip-
-snip-

Hvad hedder de pic´s? Er det med Flash-hukommelse? Jeg har kun kunne finde
fremtidige produkter fra microchip med USB.

Mvh.
René Kirstein

Re: USB dongle guide

    Der er 2stks. lige nu uden Flash ... dem har jeg så med window på, så
vi kan slette dem igen. dem med Flash skulle gerne komme inden for det
næste ½-1års tid efter hvad jeg kan forstå.

--
VH
Lars Molnit

Hey...

syntes ikke rigtig microchip følger med på det område med USB...

fordi for ca 2 år siden lavede en bekendt et project med usb og pic, og dert
var også den rude-sletbare chip....

så de har vel stået stille i ca 2 år hvor konkurenterne har valgt at lancere
mange nye kredse med usb... ??

Men det kan jo være microchip kommer med noget smart, når det kommer

Kasper

Re: USB dongle guide

    Tjaaa... de har 4 nye på beding, og de skulle snart komme... ud over
dette så er de kommet med en del andre nye som kan en masse andet...
f.eks. deres PIC10 serie.

    Der var de liiige kommet med dem.

    Nø, de har bare lavet en masse andre typer... og så vigtig er USB ikke
i deres program... tjek. f.eks. deres dspPIC, rfPIC, PIC10, osv...

    De 4 nye er med USB 2.0 og med Flash... mener den store af dem er med
128k, og minder om deres 18F6720...

--
VH
Lars Molnit